Какво може да поиска Тръмп от Израел за признаването на Йерусалим?
Как новите технологии влияят на глобалната политика
Интересен анализ предлага Александър Ситников в руското онлайн-издание svpressa.ru. След като разглежда бизнес-отношенията между САЩ и Израел относно търговията и многомилиардната доларова помощ всяка година ($38 млрд. до 2028 г.) авторът се спира на оръжейния алъш-вериш.
Тръмп предлага на Израел да закупува от САЩ 75% от необходимото им оръжие, като по този начин в страната да се върне голяма част от военната помощ. Само че във ВПК работят 15% от работещите израелски граждани и Тел Авив не може с лека ръка да ги остави без работа. Някога Израел произвеждаше изтребители (напр. „Кфир”), но закри самолетостроителната си програма след споразумение с Вашингтон и отдавна горчиво съжалява.
Сега на въоръжение в израелските ВВС са американските F-15 и F-16. Започнаха да постъпват и новите F-35I Adir – вече пристигнаха 9 от договорираните 50 машини и са усвоени до степен да носят бойно дежурство.
На 31 октомври т.г. БЛИЦ разказа с какво израелските F-35 се отличават от всички останали модели. Сега припомняме, че ставаше дума за авиониката.
Че ще бъде така, се знаеше още преди четири години: на 9 юни 2013 г. на авиоизложението в Бурже вицепрезидентът на Lockheed Martin по програмата F-35 Стив О’Брайен обяви, че израелските ВВС категорично не са съгласни да имат бордова електроника от Щатите. Преговорите преминали трудно, дълго и безуспешно. Това е единственият запомнен случай американците да отстъпят пред купувача.
Държавната компания Israel Aerospace Industries, че е успяла да създаде ефективен програмно-управляем радио-интерфейс. А кореспондентът на War Is Boring Дейвид Ахи, по думите на израелски пилоти, нарекъл еврейския F-35I Adir уникален, какъвто в другите страни не може да се види.
Впрочем американските летци-изпитатели винаги са се отзовавали с недобри думи за бордния компютър, който трудно се справя със задачата за управление на самолета в екстремални условия. Оттук идва лошата маневреност, тъй като програмното осигуряване постоянно ограничава пилота с приложението „не претоварвай тялото и крилете”.
Ако се вярва на Бени Коен, ръководител на Israel Aerospace Industries, израелтяните са постигнали това, което не са успели американците: те разработили качествена авионика, която била главната болка на Lockheed Martin. Американският генерал Марк Ремси, куриращ проекта F-35, не веднъж е заявявал, че тази задача може да я решат чак след 15 г. Засега Щатите събират насмешките на света за несполуките с F-35 и е заложен имиджът на страната като иновационна страна.
Дойде моментът за версията на политолога Александър Ситников: Израел не иска от Вашингтон пари, за да сподели своето ноу-хау, а признаване на Йерусалим за столица. Това може да се окаже журналистическа версия от теорията за заговора, но фактът е налице: САЩ местят столицата си в Йерусалим след поредицата от успешни изпитания на израелския F-35I Adir.
Редакция БЛИЦ (по публикации в svpressa.ru)
Последвайте ни
0 Коментара: