Възможно е да има и грешка на водача, и проблеми с техническата изправност на автобуса, и недостатъци на пътната инфраструктура, свързани с покритието на асфалта, маркировката, цялата сигнализация. При ръмеж, какъвто е имало по времето на катастрофата, видимостта не е добра. При подобен инцидент в повечето случаи причините са комплексни.

Произшествията с автобуси са с много голяма тежест, с много жертви и наранявания. Инцидентът на АМ "Струма" от тази нощ обаче бележи един своеобразен черен рекорд с жертвите си, коментира пред БНТ Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".

Той посъветва да се изчакат автотехническата, пожаротехническата и криминалистическата експертизи, които ще дадат яснота за причината за катастрофата.

Експертът посочи, че анализите на пътнотранспортните произшествия в страната ни за последните три години показват, че точно в този участък на АМ "Струма" няма регистрирани тежки пътнотранспортни произшествия. За тези три години в двете посоки на този участък са се случили около 10 инцидента, които са без ранени и тежко пострадали.

В Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", както и в Областната комисия по безопасност на движението в Перник, не са постъпвали сигнали, че този участък е опасен за участниците в движението.

Росен Рапчев уточни, че въпросният път не е автомагистрала. "Още на пътен възел "Даскалово" има ясна организация на движението с пътни знаци. Там е поставен знак, че това е автомобилен път.

По българското законодателство това означава, че на него важат правилата за автомобилен път и организацията с пътни знаци е създадена за скорост на движение от 120 км/ч.", каза още Росен Рапчев.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ