Наближиха празниците и българите започнаха да смятат колко пари ще похарчат за подаръци и за традиционната си трапеза. И понеже това е времето на голямото пазаруване, а през последните две-три години МОЛ-овете иззеха огромна част от търговията на дребно, започнаха да се случват странни неща.
В един от софийските търговски центрове два пъти за три дни обявиха опасност от взривно устройство. Резултатът- един ден и половина неработещи магазини и заведения и отлив на купувачи.<br /> <br /> След дни- пожар в друг софийски МОЛ- при това ефектен, през тъмната част на денонощието и с поражения, които напомняха на взривена бомба. Съответно добре отразен от медиите, прегладняли за подобни инциденти.<br /> <br /> Минаха още няколко дни и хоп- меле в трети софийски търговски център. Пак екшън, този път с кървави петна по пода на кафене от боя между двайсетина души пред камерите в иначе смятания за добре охраняват център.<br /> <br /> Така до вчера, когато вече без особен ентусиазъм, медиите съобщиха за четвъртия пореден сигнал за бомба в оня МОЛ, който откри кампанията &ldquo;Бягайте при конкурента&rdquo;.<br /> <br /> Възможно е всичко това да е съвпадение, просто така са се навързали нещата. Но ако не е? Ако някой или някои се опитват да преразпределят клиентския поток между основните кандидати за парите около празниците?<br /> <br /> Нека да видим &ndash; само два от големите МОЛ-ове в София засега са встрани от манията &ldquo;бомба-пожар-екшън&rdquo;. Единият е смятан за най-големия в столицата и преди време в него се &ldquo;поразходиха&rdquo; с моторите си група герои.<br /> <br /> Другият е новооткрит и се радва, както казват, на голям интерес именно поради факта ,че е нов. Да очакваме ли нещо да се случи и с тях? Защото парите, които се очаква да преминат от сметките на хората в касите на търговските центрове не са никак малко. Според някои данни на статистиката те ще са около 3 милиарда лева. <br /> <br /> И понеже София е най-платежоспособния град, вероятно около 40% от тези пари ще се завъртят именно тук. Това прави 1.2 милиарда лева, сума, за която много хора биха направили какво ли не, за да получат своя дял от нея. При условие, че януари и февруари са най &ldquo;умрелите месеци&rdquo; за търговията през цялата година, това е напълно разбираемо. /БЛИЦ<br />