Директорът на Народния и покойният му брат са синове на соцдипломата и кадър на ЦК на БКП Ангел Васев.
<i>Настоящият шеф на Народния театър – кинаджията-документалист Павел Васев, крие дори от най-близките си приятели и съратници страшната трагедия, сполетяла семейството му навремето. <br />
</i><br />
<b>Неговият брат си мята въжето, когато е само на 23 години,<br />
</b><br />
без да остави предсмъртно писмо. Младежът е образован, очаквало го добро бъдеще, затова все още е мистерия причината или причините, накарали го да избере смъртта на такава ранна възраст. Съседи и близки на Васеви допускат, че е претърпял любовно разочарование и не е могъл да се справи с негативните емоции. След кончината на брат си Павел Васев решава, че трябва да гледа по-смело и открито на живота, че си струва човек да калява характера и волята си в изпитания и екстремни, както бихме ги нарекли сега, преживявания. Изкарва курсове за яхстмени и става един от най-добрите мореходци в артсредите. Негов конкурент е бил само колегата му Константин Обрешков, вече покойник, който е съпруг №2 на сестрата на Ламбо – актрисата Росица Данаилова. <br />
<br />
“Павката, или Панаев, както му викаха навремето във ВИТИЗ, бе един от най-известните бохеми в гилдията, може би защото винаги му е било широко около врата. Негов баща е соцдипломатът Ангел Васев, който е бил и в апарата на ЦК на БКП. Павел държеше една мансарда в центъра на София, където ставаха щури купони. “Душа на компанията” по едно време бе Ицко Финци. Той озвучаваше сборищата с цигулката си. Не щеш ли, Васев взе, че залюби с жена му – пианистката Гина Табакова-Финци. Дори кръсти и яхтата си на нея. Изобщо се заформи страхотна лав стори. Гина се пресели в мансардата на любовника си. През това време Ицко страдаше ужасно. <br />
<br />
Финалът на идилията обаче бе много грозен. Докато е омайвал половинката на Финци, Павката си е позволил опасна близост и с младата тогава театроведка Анна Топалджикова. След като научава, че “паралелната” му изгора е бременна, кинаджията изпада в шокинг и обявява, че човек като него не може да живее в семейство. Въпреки това се жени набързо за Топалджикова – колкото да узакони детето, и само след 3-4 месеца се разведоха...”, издават съсловни клюкари. Гина Табакова е не по-малко потресена от вероломството на по-младия си възлюбен и понеже няма полезен ход, на свой ред обявява, че е бременна. Прибира се в семейното гнездо и благородният Ицко отглежда с големи грижи дъщеричката, която се ражда. <br />
<br />
Към днешна дата вече натежалият и побелял Павел Васев полага огромни усилия да запази поне част от бонвиванските си табиети. Последната засега “нимфа”, макар и силно бивша, която краси яхтата му, е манекенката от времето на Тато Алис Крайчева. За бившата радио- и тв журналистка, успяла да погребе двама съпрузи, се шушука, че на младини е била любимка /каквото и да означава това/ и на самия премиер на България Георги Атанасов.<br />
<br />
След като стана директор на Народния театър /неговата кандидатура бе единствената!/, режисьорът успя да влезе в различни унии, да заформи нови приятелски кръгове и да разбишка унаследените от предшественика си. За тази страна от неговата “професионална дейност” вече сме писали нееднократно. Според посветени в театралните потайности Васев е личен избор на вече бившия културен министър Стефан Данаилов, дългогодишен кадър и в един период дори партиен секретар на най-елитния роден храм на Мелпомена. “Въпреки че е народен представител, Ламбо гледаше да си подсигури и сценичните изяви. При това не къде да е, в Народния. Затова може да се очаква, че от благодарност за топлото място Васев ще му бъде вярна марионетка и <br />
<br />
<b>чрез него майор Деянов отново ще кадрува в Народния...”, опасяват се театрални ветерани. <br />
</b><br />
Последният конфликт, в който кинодокументалистът и бивш шеф на културния ни център в Москва успя да се набърка, е с колегата му Бойко Богданов. Култовият за началото на 90-те режисьор се слави като ексцентричен и своенравен творец – и това е видно не само от постановките му, но и от начина, по който управляваше навремето Сълзата. <br />
<br />
“Бойко се беше договорил да постави “Сако от велур” в Народния и работата уж изглеждаше опечена, но в един момент Васев даде заден и я свали от репертоарния план. Със смехотворното обяснение, че “имало много облаци” и като сценична конструкция спектакълът “много му нажежавал”. Това е отчасти вярно, но явно е повод, а не причина да отреже Богданов. Бойко, който е много самолюбив, много трудно преглъща поредния си провал – преди няколко месеца например свалиха и “Евгений Онегин”, която той режисираше за операта в Русе с формалния и изтъркан довод, “излишно оскъпяване на представлението”, “светват” ни наши информатори от гилдията.<br />
<br />
<b>Каролина ВОЙНОВА</b><br />
0 Коментара: