Най-новата илюстрация за малоумието на ГЕРБ. И новата и старата тапа си остават. На Семинарията нищо не е направено. Но са похарчени чисто по герберастки огромни пари без грам мозък. Това пише в страницата си във „Фейсбук” бившият вътрешен министър Богомил Бонев, който негодува от новото кръстовище на Семинарията.
&bdquo;Големият поток от коли е в посока Симеоновско шосе - Центъра и обратно. Там, вместо да се облекчи движението, е запазено същото кръстовище със светофари, с изключение на това, че вече няма секция за десен завой към телевизионната кула. Което е минус. Премахнат е и трамваят. Като махнаха трамвая, поне да бяха проектирали едно кръгово. Но мафията със светофарите, към която кметуването на ГЕРБ има особена слабост, отново е надделяла. Всеки светофар струва луди пари и спира движението. Щели да са умни светофари. Колко да са умни, като са ги поставили крадливи глупаци. Безпроблемно ще се движат колите само от телевизионната кула направо до кръстовището с Черни връх. Че там и досега не беше голям проблем движението направо. Това е цялата смешна реконструкция... Големите тапи бяха на левия завой към Симеоновско шосе. Останало си е същото. Всички тапи са запазени. След ГЕРБ остават само безумия и откраднати пари&rdquo;, пише още Бонев.<br /> <br /> Според официалното съобщение на сайта на Столичната община обаче &quot;кръстовището на две нива при булевардите &bdquo;Пейо Яворов&rdquo; и &bdquo;Стоян Михайловски&rdquo; при сградата на Софийската духовна семинария има няколко положителни ефекта. След пускането на кръстовището за движение преминаването на превозни средства ще става за две минути. Преди да изграждането му, за придвижването на един автомобил са били необходими между 15 и 17 минути. Очаква се положителен ефект за екологията на града &ndash; намаление на вредните емисии с около 40%.&quot;<br /> <br /> В общинската информаия подробно се описва какво представлява съоръжението. Ето някои основни моменти:<br /> <br /> - Булевард &bdquo;П.Яворов&rdquo; се характеризира със средна разделителна ивица с препоръчителна ширина 2 м, обособени в &bdquo;джоб&rdquo; спирки за обществен транспорт, проектна скорост 60 км/ч. Габаритите на страничните платна за движение &ndash; бул. &bdquo;Пейо Яворов&rdquo; &ndash; юг, бул.&bdquo;Пейо Яворов&rdquo; &ndash; север, бул. &bdquo;Н. Й. Вапцаров&rdquo; &ndash; юг, и &bdquo;Н. Й. Вапцаров&rdquo; &ndash;север, са с размери 2x3,25 м. Проектът включва и булевардите &bdquo;Симеоновско шосе&rdquo; и &bdquo;Стоян Михайловски&rdquo;. <br /> <br /> - Една от най-интересната част от проекта е естакадата. Пътното платно на моста е с обща ширина между корнизите 18,2 м, които включват съгласно нормативните изисквания две платна за автомобилно движение с ширина по 7 м, разделителна ивица между тях с ширина 2 м и тротоарни блокове. За да бъде стройна и елегантна естакадата, тя се изгражда като непрекъсната греда с постоянна конструктивна височина с единични осови дължини на отворите 28+3x35+28 м и обща дължина 161 м. Приета е технология на изпълнението с предварително напрегнат бетон, положен на място върху подпорно скеле. Предварителното напрягане на конструкцията се извършва след бетонирането. <br /> <br /> - Изградена е и шумозащитна стена, разположена върху западния край на пътното платно на моста и прилежащата му подпорна стена откъм южния устой. Важна част от пътното платно на естакадата е отводнителната система. Тя се състои от тръбни отводнители със странично оттичане и колекторни тръби в пространството между двете ребра на конструкцията, отвеждащи водите до устоите и уличната канализация. Въведена е и система от интелигентни светофари, които чрез датчици вградени в пътното платно приемат сигнали за обема на трафика и успяват да направят максимално адекватна организация на движението. <br /> <br /> - Строителството включва и нов пешеходен подлез, който е връзка за преминаване между кв. &bdquo;Лозенец&rdquo; и Борисовата градина. В него е изграден и асансьор за достъп до парка на трудноподвижни хора имайки с детски колички. На ново е и изградена инженерна инфраструктура. Построен е нов водопровод &ndash; почти 1 км и 1,5 км канализационна мрежа, както и около 600 м електропреносна и комуникационна инфраструктура. Ще продължи работата по изграждането на тротоара към сградата на Семинарията, както и ремонта на оградата на висшето училище.<br /> <br /> <em>Очевидно новото кръстовище ще предизвика поредната дискусия, след като хиляди столичани го пробват още днес. БЛИЦ ще продължи да следи темата. </em><br /> <br />