От 5 км дълбочина черната кутия трудно ще предава. Толкова е дълбочината в района, в който се предполага, че е станал инцидентът. Това обяви пред TV7 Георги Ангелов, който е бивш шеф на Ръководство въздушно движение (РВД). Бившият главен инспектор по безопасността на полетите в ГВА Ангел Борисов пък сподели по Нова тв, че не изключва версията самолетът да е бил свален
&bdquo;Много странни неща има около изчезналия самолет на Малайзия ейрлайнс. Първо районът на инцидента е наблюдаван от военните и на Виетнам, и на Малайзия. Има вече доказателства, че самолетът е предприел маневра за десен завой и после следите му се губят. Съвсем възможно е машината да е летяла още 4 часа, каквато информация се появи, защото винаги има повече гориво от нужното за полета. Хипотезите са различни, но съм сигурен, че ще го намерят. Имаше един инцидент през 2011-а с такъв самолет. От страната на втория пилот се получава запалване на тръбопровода, подаващ кислород към маските, но проблемът тогава бе на земята, а самолетът после бе бракуван. Има и система, която предава информация за всеки самолет към централата на Бойнг, ако нещо се обърка, а такава явно не е постъпвала. Това говори, че или всичко е станало за миг, или не е имало причина&rdquo;, обясни Ангелов. <br /> <br /> Инж. Марин Петров, който е главен асистент по безопасност на полетите, пък смята, че няколко може да са причините, довели до изчезването на машината. <br /> <br /> &bdquo;Можем да обособим няколко версии - лошо време, пилотска грешка, неизправен самолет или съприкосновения с неидентифицирано тяло. Като цяло самолетът е много модерен, но мистерията е факт. Преди години много държави разработваха оръжие, което представлява мощен електромагнитен импулс, който унищожава електрониката. Когато самолетът се намери, защото това все някога ще стане, ще се разбере и какво се е случило&rdquo;, обясни инж. Петров.<br /> <br /> &bdquo;Черната кутия няма да излъчва сигнал при два случая - ако приземяването е меко или е имало мек удар, например - кацане в океана. Третият вариант е да не са сложили батериите на излъчвателя&quot;, обясни за &bdquo;Здравей, България&quot; по Нова телевизия бившият главен инспектор по безопасността на полетите в ГВА Ангел Борисов. Той бе категоричен, че друг вариант няма.<br /> <br /> Експертът сподели също така и впечатлението си, че &bdquo;Малайзия еърлайнс&quot; са &bdquo;малко немарлив оператор&quot;.<br /> <br /> Той подчерта, че всички държави, над които е летял самолетът, са &bdquo;невралгични пунктове&quot; и не се разбират едни с други:<br /> <br /> &bdquo;Китай с Виетнам е в много лоши отношения. Той трябва да наруши граници, ако не го води диспечерът отдолу и загубят връзката. Самолетът може да навлезе във въздушно пространство на друга държава и както е сред нощ, могат да го свалят като едното нищо&quot;, каза експертът.<br /> <br /> Ангел Борисов заяви, че не изключва версията самолетът да е бил свален.<br /> <br /> &bdquo;За мен великите сили също премълчават част от ситуацията. Този район е един от най-наблюдаваните. Отгоре са американски, руски, китайски, френски, английски спътници. Всеки сантиметър се наблюдава, а никой нищо не е видял. Ако е имало експлозия на самолета, това няма как да не се види от нито един от тези спътници&quot;, коментира експертът.<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ</strong></span><br /> <br />