Краткосрочните мерки за туризма са много спешни – запазването на ставката от 9% ДДС. Мярката 60/40 да продължи да се прилага и да бъде модифицирана при доказан спад на оборота от 20% спрямо 2019 г.

Кредитите, които бяха анонсирани за туристическия бизнес, е хубаво да преминат към грантове. Видяхме, че тези кредити, обезпечени от държавата, са мярка, която не се получава, заяви на пресконференция председателят на Българската асоциация на заведенията и ротационен председател на Конфедерацията на туристическия бизнес в България Ричард Алибегов на пресконференция за трудностите, пред които е изправен сектора.

„Открити сме за ваксинационната кампания. Ако нивата на ваксинация останат същите, то ние ще имаме един изключително тежък и негативен летен сезон. Вероятно външните оператори ще откажат да работят в България.

Трябва да се приемат наистина резки и доброволни мерки. Информираността по отношение на ваксините трябва да се повиши. До началото на лятото трябва да вдигнем процента на ваксинираните до минимум 50-60% от населението“, каза Алибегов.

„За нас това без съмнение е първата правилна стъпка. Готови сме също така да участваме в една проактивна, смислена и усмихната кампания за ваксинация. Туристическата индустрия би могла да предостави ваучери, които да се ползват в ресторанти, в хотели“, заяви изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова.

По думите му при действие на зеления сертификат – той трябва да важи за всички български граждани, съответно за всички публични дейности и услуги.