Частичният локдаун остави някои българи без работа и пари, но ето защо
От Агенцията по заетостта обясниха с какви мотиви отказват обезщетения
Едната причина за отказ, според АЗ е, че няма сключени трудови договори с работодател. Втората - наличните договори не са основни, а допълнителни.
Най-честата причина да се откаже компенсация на работник е фактът, че той е нает по код в икономическа дейност извън обхвата на заповедта на социалния министър. В нея детайлно са посочени всички допустими за компенсиране позиции в бизнесите, които бяха затворени или продължават да не функционират заради ограничителните заповеди на здравния министър.
След служебни проверки от Агенцията по заетостта в регистрите на НАП е установено, че за компенсации кандидатстват и управителите на фирми или се кандидатства за служители, които не работят в обекти тип мол, а в такива извън тях.
Неодобрение се получава и след както не са представени допълнително изисквани документи в определения срок или са подадени отново сгрешени. А има и такива служители, които не са пуснати в неплатен отпуск каквото е изискването за компенсацията.
В част от случаите Агенцията по заетостта изплаща компенсацията, но прави корекции на подадените от бизнеса заявки. Най-често това се случва заради часовете по трудов договор, например е посочен 8-часов работен ден, но проверката установява по-малко часове по трудов договор.
Без обезщетение са и служители, за които се установява, че вече не работят при съответния работодател.
Последвайте ни
0 Коментара: