Европейският комисар по въпросите на конкуренцията Маргрет Вестагер се противопостави на разчленяването на компаниите от Силициевата долина, съобщи Business Insider.

Призивите за „разрушаване“ на глобалните технологични корпорации, лишавайки ги от абсолютна власт, все по-често се чуват в САЩ от средите на демократичните политици. Една от най-известните поборници на тази стратегия е кандидатът за президент на САЩ Елизабет Уорън, която твърди, че Google, Amazon, Facebook и Apple буквално са унищожили лоялната конкуренция.

През март тази година Уорън обяви, че ако бъде избрана, нейната администрация ще трансформира технологичния сектор на американската икономика, което ще включва „унищожаването“ на Amazon, Facebook и Google.

Според Вестагер обаче, за да се взаимодейства с големите IT-компании, е необходимо да се измисли нова тактика. Европейският комисар отбеляза, че за да се появи в дневния ред унищожаването на компаниите, трябва да има сериозна заплаха или нарушение на закона от тяхна страна, това все още не се наблюдава.

Тя добави, че не изключва тази ситуация в бъдеще, но засега не подкрепя разчленяването на Долината: „Проблемите ни с нея не са толкова големи, че тяхното унищожение да е единственото решение“.

Маргрет Вестагер добави, че регулирането на големите технологични компании с помощта на инструментите, които са достъпни за повечето регулатори като глоби и надзор, само „частично решават проблема“.

Вестагер също направи аналогия с митичното същество – хидрата, с която се е борил Херкулес. „Когато отрежете една глава, израства още една, или още две или още седем. Ето защо съществува опасност не само да не разрешите проблема, но и да го увеличите“, каза политикът.

Като алтернатива Европейският комисар предложи големите IT-компании, които са достигнали до определен размер и влияние в своята област на дейност, да имат допълнителни отговорности. Освен това тя изрази мнение, че призивите за регулиране на големите технологични компании, известни с нечестните си практики, например незаконното събиране на данни, трябва да идват от обикновените потребители.