Къде се нареждат българите в онлайн пазаруването в ЕС
Потребителите ценят достъпността до широка гама от продукти по всяко време и навсякъде, с допълнителното предимство на специалните цени
Онлайн пазаруването доби популярност в ЕС с по-разпространеното ползване на интернет сред всички възрасти. Потребителите ценят достъпността до широка гама от продукти по всяко време и навсякъде, с допълнителното предимство на специалните цени. Събития като Черен петък, както и Кибер понеделник, са някои от случаите, при които онлайн пазаруването има предимство в календара, отбелязва статистическата служба, предава "Монитор".
От всички региони на ЕС, датският Столичен район регистрира най-висока склонност към ползване на електронна търговия (91%), следван от Средна Ютландия (също в Дания) и нидерландския Утрехт - и двата по 90%.
В дъното са четири региона в България с най-нисък дял през 2020 г.: Северен централен (25%), Южен централен и Югоизточен (по 26%) и Северозападен (27%).
Когато са анкетирани през 2020 г., 19 на сто от всички възрастни са посочили, че никога не са правили онлайн покупка. Този отговор е най-чест в 11 региона в ЕС, включително всички в България и Румъния.
Потребителите извършват по електронен път и банкови дейности. През 2020 г. 58 на сто от пълнолетното население на ЕС е използвало интернет банкиране през трите месеца преди проучването.
Датският Столичен район е с най-висок дял в електронното банкиране - 96%.
Последвайте ни
1 Коментара: