Хубаво се замислете, преди да посегнете да поръчвате онлайн!
Търговците нямат право да изискват от клиентите да пазят опаковките на стоките, за да имат право на рекламация при проблем с покупката, заяви шефът на комисията Димитър Маргаритов, цитиран от „Телеграф“. Подобна претенция е незаконна и КЗП се е произнесла по казуса във връзка със сигнали на граждани. Потребителят трябва само да предяви рекламация за дефектна стока пред търговеца и тогава тя подлежи на ремонт.
Масово сайтове заблуждават с привидно безплатни или с отстъпка услуги, които всъщност са пакетна оферта. Това е т.нар. фиктивна отстъпка – практика, забранена от европейското законодателство. Други търговци пък променят едностранно условията на договора, без да информират и обосноват промяната пред потребителя.
В 78,7% от случаите уебсайтът не предоставя връзка към онлайн платформата за решаване на спорове. Над една пета от сайтовете не дават ясна или достоверна информация за правилата за компенсиране и възстановяване на суми, когато услугата не съответства на тази, за която клиентът е платил.
„Потребителите използват ежедневно своите абонаменти за мобилен телефон или за интернет и трябва да имат доверие в тези услуги. Очаквам невярната и подвеждаща информация да бъде коригирана възможно най-бързо, за да се гарантира, че секторът спазва напълно правилата на ЕС за защита на потребителите“, коментира Вера Йоурова, комисар по въпросите на потребителите, правосъдието и равнопоставеността между половете.
Последвайте ни
0 Коментара: