Класическа Коледа: Цените скачат, но качеството пада
В края на ноември по-скъпи с между 5 и 10 стотинки са били киселото мляко, колбасите, пилешкото месо и оранжерийните краставици
В края на ноември по-скъпи с между 5 и 10 стотинки са били киселото мляко, колбасите, пилешкото месо и оранжерийните краставици.
"Безусловно разходите ще станат малко по-големи. Всички производители и преработватели ще имат своите проблеми при по-високи разходи, но в никакъв случай крайните пазарни изражения няма да са драстични", коментира председателят на Държавната комисия за стокови борси и тържища Владимир Иванов, във връзка с очакванията ТОЛ системата да доведе до поскъпване на стоките.
В студиото на "България сутрин" той подчерта, че цялата пазарна картина е такава, че има много силен конкурентен пазар.
"Постоянният натиск от силната конкурентна борба води към стимул за понижаване на разходите, а това неминуемо рефлектира върху качеството. Цената на яйцата е така смазана вече 7-8 години. Този сектор има нужда от рекапитализация, има нужда от развитие. Същото е и при месото към момента. Потребителят би могъл да понесе малко по-висока цена", обясни Иванов.
"От силната конкуренция и към момента цените на млечните продукти почти не са се предвижили, въпреки че имаме много фактори. Горивата на годишна база са близо 15%.
Всички искат по-високи заплати на нашите работници, но не искаме да виждаме това в цените. Как си представяте това нещо? Гарантирам ви, че качеството още ще падне. Търговците продължават да си отразяват всички повишения за сметка на производителите", каза от своя страна председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров.
Той е убеден, че към момента да правиш истински млечен продукт и да трябва да си купуваш млякото, то просто продаваш на загуба. Зоров не може да си обясни как потребителите отиват да купят от село сирене или месо и са готови да платят много повече, отколкото ако си ги купят от магазина.
"А ние, които продаваме в магазина? Под огромния и нечовешки натиск на големите търговски вериги, които не приемат увеличение, трябва да избереш дали да излезеш от пазара или да стоиш с тези цени и да правиш компромиси", посочи Зоров пред Bulgaria ON AIR.
"Нека всеки един българин да е с разбирането, че трябва да си купи българското и да инвестира в българската икономика. Българското месо е с 20% по-скъпо от вносното, но хората го предпочитат. Потребителската култура е мощен фактор за регулиране на търсенето", посочи още Владимир Иванов.
Последвайте ни
0 Коментара: