Министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов заяви, че „Лукойл“ може да обработва различни сортове суров нефт, но договорени доставки от държавата няма.

Доставките могат да дойдат от различни локации и държавата може да помогне, но „Лукойл“ има ангажимент. В момента, в който не си изпълнят ангажимента и не работят с неруски петрол, това се следи от Агенция „Митници“ и държава да поеме контрола над „Лукойл“, изтъкна министърът в студиото на bTV.

Той не знае дали милиардите от „Лукойл Нефтохим“ са отишли в джоба на руския президент Владимир Путин. Да се говори, че един министър, едно управление и една институция е заложило срокове за отпадането на дерогацията на руски петрол в „Лукойл“ самосиндикално не е вярно, каза той. 

Според него рафинерията преработва и друг тип петрол, но въпросът е откъде ще дойде другият петрол.

Той не знае какво е подсигурил „Лукойл“, как го е направил и откъде ще дойдат доставките на суровия петрол, различен от руския.

Няма как да съдействаме на „Лукойл“, за да си достави горивата, при положение, че те като оператор трябва да го направят, подчерта министър Богданов.

Богданов е чул много твърдения за „Лукойл“, основно предизборни, но България има един стратегически актив, който трябва да работи на максимални капацитети.

Много се говори за дерогацията, но дерогацията е определен механизъм, който ЕК ни е разрешила да ползваме за определен период от време, каза министърът. Той повтори тезата си, че цените на горивата в България са най-ниските в ЕС.

Богданов коментира, че целта е да се постигнат трайно ниски цени на храните за потребителите.

Той е сигурен, че инициативата на Министерство на икономиката за намаляване цените на храните „Достъпно за вас“ не уврежда конкуренцията, а създава такава.

Инициативата стартира официално на 15 ноември с 50 конкретни продукта, като ще се прави анализ всяка седмица в министерството, за да се следи динамиката на цените на пазара.

Към момента логото на инициативата „Достъпно за вас“ може да се търси в големите хранителни вериги, като разговорът продължава и с малките вериги, за да може инициативата да стигне до хората.

Това, което предлага инициативата е потребителите да имат възможност да купят определени продукти на възможно най-добрата цена.

Той посочи още, че магазините, които желаят да се включат в инициативата, трябва да намаляват 16 продукта седмично.

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук