На форума "16 + 1" идния петък ще подпишем меморандум с четири китайски компании основно с държавен капитал, които имат интерес не само към строителството на тунела под Шипка, но и изцяло към магистрала от Русе до Велико Търново. С тунела под Шипка ще се улесни преминаването на товарни камиони от Южна България до Дунав мост 1 Русе - Гюргево.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в Димитровград, съобщава Канал 3. "Сериозният интерес от тяхна страна е налице. Ще го материализираме с конкретен меморандум и споразумение", добави Нанков.

По негови думи отделно по линия на бъдещата тол-система и респективно държавния бюджет има възможност да се стартира със строителството в следващата година - година и половина като приключи обществената поръчка. Сагата с тунела под Шипка е от времето на правителството на Иван Костов. Тогава за първи път се каза, че такъв проект е възможен и че държавата трябва да намери пари, за да го осъществи.

След това имаше много изявления на политици, обещаващи щедро инвеститори от чужбина за същия проект, плюс магистралата Велико Търново. Първо бяха арабски пари, от Катар и ОАЕ по времето на правителството на НДСВ, после дойдоха обещанията за европейско финансиране, сега идват китайците. А тунел все още няма. Дали поредният инвеститор ще се окаже като досегашните, предстои да видим. Иначе меморандуми и споразумения без юридическа сила имаме достатъчно.

През септември тази година предсрочно ще бъде пуснат обходът на Габрово заедно с малкия тунел, мостовите съоръжения, каза още Нанков. В момента тече експертен съвет на колегите от АПИ за одобряване на идейната разработка, на базата на която ще се стартира процедурата за инженеринг - допроектиране плюс строителство, посочи още Нанков.

Пред цяла България предстоят добри дни за пътния сектор, тъй като хубавата новина е, че Европа ще запази финансирането за пътна инфраструктура за следващия програмен период. Отделно от това ще акцентираме върху темата за пътната безопасност с европейски ресурс, подчерта още министърът.
Нанков заяви, че по линия на бъдещата тол-система, която ще генерира над 3 пъти по-голям ресурс, ще се строят нови магистрали, скоростни пътища и ще се рехабилитират второкласни и третокласни пътища като този.

Николай Нанков участва в церемонията по първата копка на ремонта на над 50 километровия път Чирпан - Симеоновград от републиканската пътна мрежа. Отсечката е разделена на три лота, а срокът за изпълнение на строителните работи е 15 месеца.