Намериха му цаката! Ето какъв трик ползват кръчмарите, за да скрият поскъпването
Бутилираната минерална вода от 1.5 литра стана от 90 ст. левче, посочва търговец в квартален магазин. Вдигнати са и почистващите препарати, като се започне от обикновената белина и верото за съдове. Източникът на лавинообразното поскъпване на всичко е ясен - скъпият ток за бизнеса и ръстът при горивата.
Всяка доставка от средата на лятото идва с нови цени, но тъй като повишението бе от порядъка на до 4-6 стотинки, аз не пипах етикетите. Като се насложиха обаче няколко седмици, стана неизбежно да не сменя етикетите и това направи впечатление, обяснява собственик на хранителен магазин и вади фактурата си за ел.енергия - при 400 лева за летен месец сега е 600 лева.
Единствената храна, която е запазила старите си цени, е хлябът, и то заради една местна особеност. В Пловдив конкуренцията е голяма и повишенията се случват по-трудно, посочват хлебопроизводители.
Ако в хипермаркетите, благодарение на промоции и дългосрочни договори с производители цените могат да се задържат по-дълго без промяна, то в кварталните бакалии това е невъзможно. И много рядко се случва производителят да „маскира“ поскъпването на стоката си с нова опаковка с по-малък грамаж, защото това изисква допълнителни разходи от негова страна.
Тази стратегия е вече в ход при една марка чипсове - вместо 65 грама пакетът вече е 60 грама.
Тази хватка се прилага по-лесно от ресторантьорите. За да не отблъскват клиентите си непрекъснато с нови цени, те просто намалиха грамажа, особено при салатите. Или замениха един продукт с по-евтината му алтернатива. Чисто визуално, когато едно ястие или салата се сложи в по-малка чиния, количеството ще изглежда повече и може да заблуди дори редовните клиенти.
Ценообразуването при заведенията за хранене е малко по-особено -ресторантьорите внимателно избират крайна цена на ястията, която да може да компенсира инцидентни вариации на цените на хранителните продукти.
Последвайте ни
0 Коментара: