След като цените на петрола удариха дъното тази година, съхранението на суровината се превърна във въпрос от първостепенно значение.


По това време Китай започна мащабен процес на презапасяване с петрол, като в същото време изигра ключова роля за умереното възстановяване на глобалния петролен пазар, изкупувайки значителна част от излишните количества до този момент, пише Oilprice, цитирано от money.bg.

Но не само Китай предприе подобни. Още през март американското правителство обеща да подкрепи местните шистови производители, като закупи 30 млн. барела петрол за националния стратегически петролен резерв.

Решението на Китай да се възползва от ниските петролни цени я постави пред проблем, с какъвто САЩ вече сблъска, а именно петролни танкери, задръстили китайското крайбрежие и терминалите за обработка на суровината.

Някои от тях чакат повече от седмица, за да бъдат разтоварени. В началото на юни пълните със суровина плавателни съдове, които чакат за разтоварване повече от седем дни, се утроява спрямо май, сочат данни на ClipperData.

По-голямата част от петрола, пристигащ в Китай през последните седмици, е закупен през април и май, когато ниските цени подтикнаха пазаруването.

"Натрупването на нефт в морето е отражение на търсенето на сделки в Китай по време на силен стрес на енергийния пазар", пише CNN. Според доклада, издаването на нефтени танкери пренаселва китайските морета обаче не е, защото континенталното съхранение вече е с капацитет, а просто защото те не могат да стигнат там достатъчно бързо.

Според един от китайски информационен бюлетини, макар че китайското хранилище на сушата може да не е пълно, те казват, че това скоро ще стане.

Точно тази седмица базираната в Пекин медийна група Caixin съобщи, че "Китай почти няма място за складиране не на петрола, който местните търговци купуваха на изгодни цени по-рано тази година, когато пандемията Covid-19 смаза глобалното търсене на суров нефт."

Данните на Caixin се основават на числата, предоставени от Oilchem ​​China, които показват, че към сряда складирането на суров петрол в Китай е било с капацитет 69 процента, "с 33,4 милиона тона, които е натрупал, с 24% спрямо предходната година".

Въпреки това запасите вероятно ще продължат да растат. "В провинция Шандонг в Източния Китай, един от центровете за рафиниране на петрол в страната, нефтените танкери трябва да изчакат там 15 до 20 дни, преди да успеят да разтоварят товара си ", казва Кайксин.

Количеството нефт, което се съхранява, може да достигне максимума през този месец, тъй като търсенето на горива в страната продължава бавния си ход към възстановяване, но ако не се случи, това може да доведе до големи проблеми за сектора за съхранение в Китай.