На заседанието на СОС бе решено, че Общината прекъсва всички договори на концесионерите на автобусни линии, които са я излъгали и за които са открити нарушения. Според кмета на София Бойко Борисов за една година 180 нови автобуса са влезли в столичния автопарк. Борисов настоя до две седмици транспортната комисия към Общината да направи предложение за стратегия за обновяване на градския транспорт, както и за това как ще се извършват превозите след като бъдат прекратени договорите. На заседанието беше одобрено и предложението СОС да тегли от Европейската инвестиционна банка 105 млн. евро за завършването на двата метродиаметъра.

Г-н Цветков, какви нарушения сте открили откакто сте зам.-кмет по транспорта?

На този етап нарушенията, които са открити, са на двете фирми-концесионери на автобусни линии – “Карат С” и “Юнион Ивкони”. Открито е и, че за четири от линиите се ползват подизпълнители, а такива не са декларирани в процедурата. За “Юнион Ивкони” при проверката е констатирано, че автобусите не са изцяло ниско подови, каквото е било изискването на самата процедура. Това са автобуси от линия 74. Продължаваме да проверяваме и разбира се, тези констатации ще бъдат допълнително юридически изчистени, за да се види дали тези нарушения са груби или не са.

За какъв период се проверяват договорите на концесионерите? 

За последните две години – 2007 и 2008. Засега са направени проверки и на още две компании - “МТК груп” и “Теа травъл”. Те са подали и неверни финансови данни, като реалните им приходи за последните 5 години са над изискването от 40 млн. лв.  

Кога може да се очаква решение на Общината? 

Предполагам, че до една – две седмици комисията по транспорта ще излезе с такова.    

Десислава Вангелова /БЛИЦ