Параходство „Български морски флот“ АД е отличено на традиционната годишна класация, организирана от Българската морска камара за връчването на наградите „Свети Никола“ за принос в развитието на българската морска индустрия и постигнати най-добри финансови резултати в категорията големи предприятия през 2017 г.

Наградата е признание за професионализма, проявен от екипажите на корабите на море и от специалистите в бреговия офис във Варна през изключително тежката за шипинга година, през която Параходството отбеляза и своята 125-та годишнина. Макар най-ниските фрахтови навла да бяха регистрирани през 2016 г. и през последните 12 месеца да има признаци на оживление, много наши и чуждестранни компании в този бранш не успяха да преодолеят изпитанията на световната криза, а БМФ не само оцелява, но и успява да запази темповете за развитие и обновление на своя флот.

Този флот понастоящем наброява 33 кораба за насипни товари, 5 влекача и 2 ферибота (наети на беърбоут чартър за изпълнение на ангажиментите по тристранната спогодба между България, Грузия и Украйна). Обновлението на флота е гарантирано с поръчката на 8 нови кораба за насипни товари с качествено нов енергоефективен и екологичен дизайн (6 с по 45 000 тона дедуейт и два с по 42 300 тона дедуейт) в два завода в Китай. Едната от тези корабостроителници е в топ три в света, а другата успешно преодолява незапомнената криза в световното корабостроене. Двата 42 300-тонни кораба (от типа на влезлите вече в успешна експлоатация „Руен“ и „Рила“) ще бъдат доставени през 2018 г., а шестте 45 000-тонни кораба ще бъдат получени през 2019 и 2020 г.

Така БМФ се подготвя да отговори и на следващото предизвикателство, идващо от международните изисквания, които стават задължителни след 2020 г. за по-ниско съдържание на вредните емисии в изгорелите газове.

През изминаващата 2017-та година Параходство БМФ АД получи и „Алкор“ – първият от серията модерни морски влекачи, построен в ККЗ на МТГ „Делфин“. Вторият влекач ще бъде получен през април, а третият – през август 2018 г. Влекачите, които са с канадски дизайн и с най-новото специализирано оборудване в света, ще подобрят и дейността на двете наши основни морски пристанища: Варна и Бургас, както и на кораборемонтните заводи, защото дават възможност на Морската администрация да вдигне „праговете“, при които се затварят тези портове за маневриране в тях.

Maritime.bg