Средно между 100 и 150 млн. лв. губят превозвачите само на границите с Румъния, а сега сухопътните граници остават затворени, въпреки частичното ни приемане в Шенген, обясни изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

Около 8 на сто от българския износ за страни от ЕС е по море, река и по въздух, а останалите 92 на сто са по суша, каза той. Така че новите правила за Шенген по никакъв начин не помага на бизнеса, допълни той.


Проверките на тежкотоварните камиони ще продължат до сухопътното присъединяване на България към Шенген.

“Това, което до момента се случи, е голямо разочарование. Данните, числата, ако ги погледнем, от националната статистика взети, за миналата година извършената работа като транспорт, като превоз, в тон километри по въздух и вода е едва 1,8 процента от всички превози от извършената работа, мерена пак повтарям, в милиони тон километри.

Т. е. като товарен транспорт, като свободно движение на товари, ползата клони към нула. Остава и пропуснатата полза от заобикалянето на страната, от нейното географско положение”, каза пред БНР председателят на Асоциация на индустриалния капитал в България Васил Велев.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук