"Монделийз Интернешънъл" обяви, че променя световната си маркетингова политика и от 1 януари 2016 г. спира да рекламира продуктите си директно на деца под 12-годишна възраст, независимо от техния хранителен профил.
Компанията е световен лидер в производството на шоколад, бисквити, дъвки, бонбони, кафе и разтворими напитки. Сред най-популярните ѝ марки са шоколад Milka, Jacobs кафе, Oreo, BelVita, TUC, Cadbury, Cadbury Dairy Milk и и др.<br /> <br /> &bdquo;Монделийз България&ldquo; е собственик на добре известния завод в Своге, в който се произвеждат популярните у нас марки: шоколадите &bdquo;Своге&ldquo; и &bdquo;Млечен&ldquo;, бонбони &bdquo;Сезони&ldquo; и &bdquo;Сушард&ldquo;, вафли &bdquo;Морени&ldquo;, кафе &bdquo;Нова Бразилия&ldquo; и много други.<br /> <br /> Като част от глобалната си стратегия за устойчиво развитие, компанията ще съсредоточи комуникационните си дейности към възрастни и родители, предоставяйки информация и помощ при избора на най-добрите решения за разумна консумация за тях и техните семейства. Решението за тази стъпка беше взето през 2014 г., а през цялата 2015 г. Монделийз Интернешънъл работи за намаляване на въздействието на маркетинговата комуникация върху децата, заедно със своите криейтив и медийни агенции. <br /> <br /> &bdquo;Монделийз Интернешънъл&ldquo; предостави данни за развитието на глобалната си стратегия, която бе представена през 2013 г. Тя се базира на четири основни стълба- устойчиво подсигуряване на суровини и намаляване на ефекта от производството върху околната среда; насърчаване на разумната консумация от страна на потребителите; ангажиране на общностите и насърчаване на здравословния начин на живот; грижа за здравето и сигурността на служителите.<br /> <br /> За да минимизира въздействието си върху околната среда, &bdquo;Монделийз Интернешънъл&ldquo; работи върху пет фокусни точки &ndash; вода, енергия, отпадъци, парниковите газове и опаковки. През 2014 г. компанията постигна на световно ниво 57% намаляване на производствените отпадъци &ndash; четири пъти повече от поставената цел. Отделянето на парникови газове при производството са намалени с 15% и то година преди прогнозираното. <br /> <br /> Успешни резултати показва и фабриката в гр. Своге, където общото количество на отпадъците за депо на тон произведена продукция е намаляло от 106,14 кг/тон през 2010 г. до 1,95 кг/тон през 2014 г. За същия период, процентът на рециклиране е нараснал от 85% на 95,9%. Във фабриката са въведени и множество мерки за енергийна ефективност, благодарение на които консумацията на електричество е понижена с 32 % в периода 2010-2014 г.<br /> <br /> По отношение на разумната консумация, &bdquo;Монделийз&ldquo; следва стратегията си до края на 2020 г. да редуцира с 10% солта и наситените мазнини в своите продукти и да увеличи пълнозърнестите храни в своето портфолио с 25%. Компанията работи и по увеличаването на асортимента от индивидуално опаковани порции, като до момента е постигнала 16% ръст от планираните 25%. <br /> <br /> Основна част от стратегията е партньорството с доброволчески и неправителствени организации по програми, фокусирани в образованието относно хранителните навици, физическата активност и здравословното хранене. В заложените цели на компанията влиза инвестиция от 50 милиона долара в подкрепа на подобни партньорства до 2020 г., като до момента са изразходени повече от 30 милиона долара (64 %). В България, &bdquo;Монделийз&ldquo; партнира на Българска хранителна банка, като дарява храни в полза на нуждаещите се. Другите организации, които компанията подкрепя, са Български червен кръст и Фондация в помощ на благотворителността в България.<br /> <br /> Един от най-големите ангажименти на Монделийз като производител е осигуряване на безопасна разботна среда за всички служители на компанията. През 2014 г. инцидентите в производствените бази са намалели с 24 %. До момента 90% от базите са сертифицирани по FSSC 22000 (Food System Safety Certification) &ndash; сертификат по сигурност и безопасност, като се очаква заложените 100 % да бъдат достигнати още преди края на 2015 г. <br /> <br /> <br /> <br type="_moz" />