От 1 октомври през Панамския канала танкерите с втечнен природен газ ще могат да преминават и през нощта. Това е заявил икономическият директор на съоръжението Силвия де Маручи по време на газовата форума World Gas Conference във Вашингтон, съобщава „Прайм”, цитиран от „Монитор“.
 
В момента преминаването на такива кораби е разрешено само в светлата част на денонощието и то само по един съд и в двете посоки. Ограничението за броят на този тип съдове ще бъде запазено и за нощния трафик през канала, свързващ Атлантическия и Тихия океан, на LNG-танкерите.
 
На конференцията в столицата на САЩ е станало ясно още, че в близките 5 години на американски фирми може да се падат 75% от всички доставки на втечнен природен газ в света. Във вторник Международната агенция по енергетика (МАЕ) публикува прогноза, според която в следващата петилетка търсенето на газ в света всяка година ще нараства с 1,6%. През 2023 г. то ще достигне 4,1 трлн. куб. м, срещу 3,74 трлн. куб. м през 2017 г.
 
Според шефа на МАЕ Фатих Бирол през този период на световния пазар на газ ще влияят 3 фактора. Още догодина Китай може да стане най-големият вносител на природен газ на планетата и да изпревари Япония. Основната причина за това си остава непрекъснатият икономически ръст на най-голямата комунистическа държава и политиката й на преминаване от използване на въглища към по-екологични източници на енергия. До 2023 г. на Китай ще се пада 37% от нарастването на световното търсене на природен газ. Това от своя страна значително ще увеличи производството и износа на синьо гориво от САЩ.