Софиянци дават по-малко пари за пътуване в чужбина
Според анализа, зад граница българинът излиза да се поглези и прави спонтанни решения за покупка. Става въпрос за платежоспособни българи, които осъзнават, че са такива, каза Крушкова. Българинът иска да се поглези и не обръща много внимание на това по колко пари харчи. Когато разполага с кредитна карта, харчи много повече пари зад граница.
29 на сто от българите, излезли зад граница, са пътували в командировка.
От почиващите семейства, в чужбина са отишли 52%, докато в България са почивали 60 на сто.
Българинът избира да почива в чужбина, поради няколко причини. На първо място това е удовлетвореността от услугата, на второ - любопитството и търсенето на нови изживявания и на трето място – цената.
Според българските туроператори Турция с курорта си Анталия е основният конкурент на българското Черноморие. Туристическият бранш смята, че държавата трябва да рекламира България като целогодишна дестинация. Туроператорите и хотелиерите казват, че има липса на комуникация и информация за българския пазар – няма и цялостни информационни бюра.
Изследването сочи неудовлетворение на нашенци от предоставяната им туристическа услуга у нас. Най-много българинът се дразнел от презастрояването по зимните ни и летни курорти. На второ го дразни мръсотията, липсата на инфраструктура и липсата на подходящи условия за деца. Нашенци посочват, че цената на почивките не си заслужава предложеното качество у нас, същото се отнася и за обслужването.
При всичко това обаче, в момента няма свободни места по хотелите за празниците, каза Крушкова. Самите туроператори определят средата у нас като ужасна. Те казват, че в Слънчев бряг, например, няма нито една градинка, която да е поддържана извън хотела.
Според хотелиерите пък намаленият брой на българите се дължи на увеличения брой легла. Хотелиерите казват, че обслужването не е на необходимото ниво и затова българите отиват в чужбина. Те са убедени обаче, че няма разлика при обслужването на българи и чужденци.
Браншът очаква от държавата подобряване на инфраструктурата, цялостна комуникация на страната като туристическа дестинация и държавна политика в стимулирането на туризма. България трябва да се позиционира към обиколния туризъм и центровете за възстановяване, казват от бранша, който смята, че целогодишният туризъм ще привлече повече почиващи в неактивния туристически сезон.
Десислава Вангелова, БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: