Евтиното производство на стоки в Китай даде предимство на китайския бизнес в чужбина и по време на пандемията. Но това се превръща в недостатък на фона на нарушените международни канали за доставки.

Разходите за транспортиране на контейнери са се увеличили пет пъти и от 3000 долара за всеки, вече са до 15 000 долара. Много стоки не могат да бъдат изпратени, споделя вицепрезидент по международен маркетинг и генерален мениджър за Азиатско-тихоокеанския регион на китайската компания з Hisense регион Фанг Сюею.

Търсенето на китайски стоки остава силно. По данни на Митническата агенция през първата половина на годината износът за Европейския съюз е нараснал с 35,9% спрямо миналата година до 233 млрд. долара, докато този за САЩ се е повишил с 42,6% до 252,86 млрд. долара.

Печалбите на Hisense от продажба на международните пазари по време на пандемията миналата година са близо 8 милиарда.


До 2025 г. компанията заяви, че има за цел да ги утрои. Забавянето на доставките обаче е най -новото предизвикателство, с което се сблъскват китайските компании, включително Hisense.

От близо 3400 китайски компании, които оперират в международен план, само около 200 отчитат над 1 милиард долара продажби в чужбина, каза Джеймс Рут от консултантската фирма Bain.

Още един потенциален проблем пред китайските търговци е, че могат да се сблъскат с по-високи разходи, заради новата данъчна политика за стоки, изнасяни в региона на ЕС.

На фона на редицата логистични предизвикателства, китайските компании вероятно ще се локализират на международните пазари.

Данни от китайското министерство на търговията показват, че китайските компании са построили около 100 нови склада в чужбина през първата половина на тази година, след увеличение от 800 през миналата година.

AliExpress планира да удвои персонала си във Франция, Испания и Италия през следващата година.

Hisense планира повече изграждане на повече фабрики в различни страни, след като митата направиха продажбите на китайски стоки по-скъпи на някои пазари, като САЩ.