<strong>&nbsp;1. Стив Джобс</strong><br /> <br /> Съоснователят на Apple, Стиив Джобс, напуска компанията през 1985г. след разногласия с борда на директорите. Той се завръща отново през 1996г., за да изпълнява ролята на временен главен изпълнителен директор, когато Apple затъва и акциите ѝ падат. Джобс става постоянен изпълнителен директор през 1997г. Стив Джобс редуцира 350 действащи проекта до 50, а след това до 10. Фокусирайки се върху изготвянето на следващото &bdquo;велико&ldquo; нещо, той създава iMac, iPod и iPhone, а също и подновява логото на Apple. Под ръководството на Джобс, компанията достига своя най-добър обрат в историята.<br /> <strong><br /> 2. Лий Якока, Изпълнителен директор на CHRYSLER </strong><br /> <br /> &bdquo;Ако можете да намерите по-добра кола ... купете я!&ldquo;. Това казва Лий Якока, вече като президент и изпълнителен директор на Chrysler през 1980г. В началото на тази година компанията е на ръба на фалита и именно Якока я изтегля отново на повърхността. След уволненяването му от Ford Motor Co, американецът е нает да спаси затъващия автомобилен производител. Осъзнавайки огромната нужда на компанията за пари, Лий Якока изпраща молба до Конгреса през 1979г. и резултатът е отпускане на заем от 1.5 млрд долара за Chrysler. Якока преструктуира мениджмънта на компанията, уволнява работници и договаря отстъпки от доставчици, кредитори и синдикати. <br /> <br /> <strong>3. Ед Уитакър, Изпълнителен директор на GM </strong><br /> <br /> Ед Уитакър се пенсионира като изпълнителен директор на AT&amp;T през 2007г. Две години по-късно GM успяват да го примамят да се върне в бизнеса, разчитайки изцяло на него, за да обърне нещата в компанията след банкрут.<br /> Уитакър оптимизира компанията, продавайки SAAB и спирайки проекти, като изготвянето на друг модел на Chevrolet Volt, първоначално планиран да бъде основен конкурент на Toyota Prius. С всички тези решения Уитакър успява да си спечели прозвището &bdquo;Спасителят на GM&rdquo;. 16 месеца по-късно компанията получава рекордна оферта на стойност 23.1 млрд долара. <br /> <br /> <strong>4. Исаак Пърлмутер, Изпълнителен директор на MARVEL </strong><br /> <br /> Исаак Пърлмутер е член на борда на директорите на Marvel Comics през 1996г., когато компанията обявява бакрут. Вече като собственик на Toy Biz, Inc., през 1998 г. той подмомага сливането на компанията с Marvel и така спасява и двете от фалита. Исаак е известен със своите добре обмислени разходни &quot;маниери&quot; - от поддържане на нисък брой на персонала до ровене за кламери от боклука. През 2009г. компанията му е купена от Walt Disney за 6 млрд. долара. <br /> <br /> <br /> <strong>5. Тери Семел, Изпълнителен директор на YAHOO! </strong> <br /> <br /> Тери Семел се премества в Yahoo! от Warner Bros, където е заемал поста на съизпълнителен директор. Той застава на новото си работно място в момент, когато Yahoo! отчита драстичен спада на продажбите на реклами. Семел измества фокуса на компанията към разпространение на медийно и потребителско съдържание чрез каналите Yahoo News, Yahoo Finanse и Flickr. Така една година след втсъпването му в длъжност Yahoo! отбелязва печалби от 43 милиона долара, като миналата година компанията е била на загуба от 93 милиона долара.<br /> <br /> <strong>6. Ричард Теерлинк, Изпълнителен директор на HARLEY DAVIDSON</strong><br /> <br /> Когато Ричард Теерлинк се присъединява към Harley Davidson през 1981г., компанията има 15% пазарен дял в САЩ и отчита загуби от 15 милиона долара. Ричард се изправя пред силната конкуренция в лицето на японските производители на мотори Honda и не спира да се бори.<br /> Назначен за изпълнителен директор през 1989г., Теерлинк обръща фокуса на производителя към подобряване обслужването на клиентите и дилърите, както и към производството на високо класни тежки мотори. В края на работния процес на Теерлинк, Harley Davidson имат пазаран дял от 50% в САЩ и годишни продажби от над 1.7 млрд долара.<br /> <br /> <strong>7. Гордън Бетюн, Изпълнителен директор на CONTINENTAL AIRLINES </strong><br /> <br /> Пет месеца след като Continental Airlines обявяват за втори път в историята си банкрут, Гордън Бетюн е нает от компанията &bdquo;Боинг&ldquo;, за да се справи със затрудненията на фирмата. Губещи 55 милиона годишно, компанията е на последно място в класациите с високи показатели за загубен багаж, закъсняващи полети и оплаквания на клиенти. Само за 12 месеца компанията от загуба на стойност 613 милиона долара преминава в печалба от 224 милиона долара. Continental Airlines печели множество награди за удовлетвореност на клиентите, повече, отколкото всяка друга авиокомпания. Гордън Бетюн се отегля от поста през 2004г.