Дори най-малките могат да бъдат отговорни към парите, ако в обучението им бъде включено финансовото образование. Около това мнение се обединиха директори на училища и представители на финансовия сектор по време на кръгла маса "Ранно детско финансово образование", част от инициативата Европейска седмица на парите 2017-та.
"Доказано е, че през първите седем години на детето то е изключително зависимо от майка си. Това е периодът на опознаване на света. А също и моментът, през който се възпитават социалните умения на детето. Тогава финансовото ограмотяване на детето трябва да се случва през ценностната му система. През вторите седем години, когато детето ходи на училище трябва да бъдат водещи моралът, етиката и отношението към това, за какво се харчат парите. До дванадесетата година на детето най-вероятно ще се случват грешки - родителят ще възпитава, а детето може например да изгуби парите си. След четиринадесет годишна възраст се смята, че трябва да се възпитават бизнес уменията. На двадесет и една години хората вече трябва да имат отношение към печеленето на пари", обясни Ивелина Атанасова, изпълнителен директор на Фондация "Digital Kids".

В някои от елитните столични гимназии се въвеждат часове по предприемачество. Необходими са нови учебни програми, свързани с финансовата грамотност, посочиха участниците в дискусията. Новите програми ще формират в учениците бизнес умения, лидерство и стратегии за успех, а когато напускат образователната система, те ще умеят да ползват финансовите услуги, които се предлагат на пазара, както и да взимат информирано решение при управление на личните си финанси.
 

Fibank (Първа инвестиционна банка) представи своя най-нов продукт, предназначен за деца – микрочип карта за разплащане, вградена в силиконова гривна. С картата учениците ще могат да купуват стоки през ПОС терминал, без да носят пари в брой. Картата ще е налична след месец в клоновете на банката в страната. Тя е с дневни и седмични лимити, които се определят изцяло от родителя. „Този начин на разплащане дава възможност родителят да знае къде, кога и за какво детето е похарчило парите си, тъй като получава мейл при всяка транзакция с картата и има може по всяко време да следи движенията по сметката“, поясниха от банката.