Разследващите все още не са установили със сигурност дали гъстата мъгла не е допринесла за верижните катастрофи на магистрала „Тракия” в понеделник. Различни метеороолози дават и различни версии за това какво е било времето по време на инцидента.
Според Петър Янков, шеф на ТВ-МЕТ видимостта е била нормална и според показанията на сателитите не е имало условия за мъгла. <br /> &bdquo;Познавам мястото. Теоретично има възможност в някой район там да е имало слаба мъгла &ndash; с видимост 300-500 метра, което обаче за наземен транспорт не би трябвало да представлява проблем. Това е сравнително добра видимост. Само очевидците знаят каква е била конкретната ситуация на това място, но по-скоро видимостта е била затруднена от друго, не от мъгла&rdquo;, твърди Петър Янков пред в. &bdquo;24 часа&rdquo;.<br /> <br /> На коренно различно мнение обаче е Михаил Манолов, шеф на пловдивския филиал на Института по метеорология и хидрология.<br /> <br /> &bdquo;През пролетта е характерно по места, близо до реки и други водни басейни, какъвто е този район край магистралата да падат изведнъж мъгли и видимостта рязко да се понижи. Мъглата бързо се спуска само в определен участък, докато наоколо е ясно&rdquo;, твърди Манолов, цитиран от в. &bdquo;Труд&rdquo;.<br /> <br /> Очевидка на мелето пък твърдеше, че не е имало мъгла, а гъст дим. <br /> <br /> Както БЛИЦ писа, при верижната катастрофа загинаха двама души &ndash; мъж и жена. По-късно стана ясно, че една от жертвите е директорът на Института по розата и етерично-маслените култури проф. Лилия Кръстева.<br /> <br /> В касапницата тежко бяха ранени 9 души, сред които и 2-годишно момиченце, което премина през операция на подбедрицата в болницата в Пловдив. <br /> <br /> След катастрофата прокуратурата започна две досъдебни производства. Едното е за причиняване на смърт на двама души по непредпазливост. Назначени са автотехнически експертизи. Ще се уточнява как точно е станало мелето. Разследва се участъкът на 135-и километър на автомагистралата по посока от София към Бургас./БЛИЦ<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br />