23-годишен мъж загина по време на строителни дейности на площадката на обект „Димарио-Рудозем“. Младият работник бил в бригада за наливане на бетон, пише 24rodopi.com.

Инцидентът е станал на 11 януари, но темата продължава да водеща. 

От Асоциацията на строителните работници обвиняват компанията, която в стремежа си да изпълни всичките си ангажименти по мегапроекта и да се вмести в сроковете за изграждането на пътя до бъдещия ГКПП „Рудозем“, допуснала груби пропуски относно гарантирането на здравословни и безопасни условия на труд.

По случая се води разследване.

От Асоциацията настояват строителната компания да се погрижи за семейството на загиналия в съботния ден работник от Серес.

Компанията „Актор" изгражда отсечката от гръцкото село Димарио до българската граница при бъдещия ГКПП "Рудозем“. Първоначално заложеният срок бе 36 месеца, но строителите обещаха да се справят за 24 месеца.

Новият път е близо 9 км път с габарити 7,5 до 10,5 метра с проектна скорост 40 до 50 км в час. Предвидени са по проект 11 моста с обща дължина приблизително 855 метра и два единични двупосочни тунела с обща дължина 273 метра.

По-голямата част от пътя от българска страна до границата е готов. Остава да се изгради отсечка от 800 метра, за да се пресекат подходите при ГКПП.

Официалният старт на строителните дейности по изграждането на ГКПП „Рудозем-Ксанти“ ще бъде даден на 24 януари. Символичната първа копка ще се състои на площадката, където ще бъде граничният пункт.

Припомняме, че допълнителни средства в размер на 18 445 744 лева за изграждането на ГКПП „Рудозем-Ксанти“ бяха одобрени от правителството през декември.

Освен сградата и комуникации за бъдещия Граничен контролно-пропускателен пункт към Гърция, който ще е на българска територия, трябва да се изгради и подход от около 800 метра с три ленти за движение – две по 3,50 метра, една по 3 метра и два банкета по 1.50 метра.

В зоната на ГКПП трябва да се оформят и благоустроят две площадки. Ще се изградят три административни сгради, две контролни кабини, площадка за мобилен рентген, обществени тоалетни, здравен контрол, хале за щателна митническа проверка, навес с метална покривна конструкция, осева автомобилна везна за обслужване на ГКПП.

Планирано е да се изградят три отделни пътни трасета с по четири самостоятелни ленти за движение. Граничният пункт, според спогодбата между България и Гърция, ще е предназначен за всички видове автомобилни превози и товари.

Изграждането на пункта е договорено между България и Гърция още през далечната 1995 година. Очаква се ГКПП „Рудозем-Ксанти“ да бъде отворен до края на 2020 година.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!