Борислав Гуцанов: Чака ни тежка зима, не можем да си позволим нестабилно управление
Според Гуцанов, една от най-важните спирачки за корупционните практики ще бъде въвеждането на електронното подаване на документи за инвестиционни намерения и разрешителните за строеж
„В последния кратък парламент БСП демонстрира държавническо мислене и направи всичко възможно да бъде съставено правителството, което, за съжаление, не се случи. Сега виждам, че всяка една партия е взела поуките си и мисля, че всички вече са разбрали, че трябва да се държат зряло и отговорно.
Чака ни тежка зима, цените хвърчат до космоса и ние не можем да си позволим нестабилно управление“, добави Гуцанов, който участва в разговорите по темите „Транспорт“ и „Регионално развитие“. По последната са взети няколко изключително важни за бизнеса решения. Едното от тях е създаването на съвсем нов Закон за устройство на териториите, тъй като старият има над 100 редакции, 2/3 от които – лобистки.
Според Гуцанов, една от най-важните спирачки за корупционните практики ще бъде въвеждането на електронното подаване на документи за инвестиционни намерения и разрешителните за строеж.
Спешна задача е и пълната ревизия на сектор „ВиК“. Недопустимо е да има загуби на питейна вода от над 60-70%, категоричен е депутатът.
Вторият важен закон, който поражда корупция и спешно трябва да бъде променен, е Законът за обществените поръчки, смята Гуцанов. Според него, трябва да се прецизират текстовете, касаещи отпускането на средства по т.нар. схема „ин хаус“, по която от бюджета годишно изтичат милиарди.
Последният печален пример е с 435-те млн. лева за удълбочаването на плавателния канал море-езеро във Варна. Проектът, финансиран без търг и конкурс, според Борислав Гуцанов, е истинско перпетууммобиле за крадене на пари.
В такова е превърнато и дружеството „Градски транспорт“ във Варна, смята депутатът от „БСП за България“. Общинската фирма, заради която община Варна е обект на проверка от КПКОНПИ, е във фактически фалит, категоричен е Борислав Гуцанов. Официално 10, неофициално 14 млн. лева са загубите на общинското дружество, което получи чисто нови 88 автобуса и 30 тролейбуса по проекта за интегриран градски транспорт. По него бяха налети 150 млн. лева, за да не бъде изпълнен почти нито един компонент – нито бърз коридор, нито автоматизирана система за продажба на билети, нито рампи за инвалиди и майки с колички.
Според Гуцанов, дружеството е пример за огромния политически чадър, разпънат над община Варна от известен евродепутат с интереси и в близката община Аврен.
Общинската фирма „Пазари“, която се управлява от близък негов роднина пък, според Гуцанов, може да влезе в учебниците по икономика като единствената фирма, която единствено отдава под наем и въпреки това е на загуба от 186 000 лева при печалба от близо 800 000 лева година по-рано.
Борислав Гуцанов каза, че вече е успял да получи поисканият още преди повече от два месеца доклад на Държавна агенция финансова инспекция от проверката в общинската фирма. Той е бил подаден в прокуратурата, откъдето е и бил предоставен на Гуцанов. Какво пише в него и защо е предаден на правораздавателните органи тепърва ще стане ясно.
Последвайте ни