"Кампанията дойде малко неочаквано. Някои партии бяха подготвени, други малко по-късно влязоха в кампанията. Да се надяваме, че сравнително бързо ще разгърнат кампанията си. Стартът е сравнително стандартен - послания, започват обиколки и срещи с граждани. Това е опаковката. Въпросът е какво е съдържанието. Имат ли добри идеи и дали ще успеят да убедят хората, че те са правилният избор за по-добро бъдеще", посочи PR експертът Любомир Аламанов. 

По думите на психолога доц. Николай Димитров целта на клиповете в социалните мрежи на претендентите е привличане на внимание и активизиране на избирателите и допълни, че голяма част от клиповете са папарашки истории, а не съзнателно пускани.

"В кампания се използват комуникационни инструменти спрямо целевата публика. За партийния актив се използват едни инструменти, а за масовата публика, се говори по-друг начин, защото те не са част от партийните структури. Основният инструмент си остава какво се предлага на хората. При комуникацията е важна целевата група. Важно е всяка партийна централа да знае до какви хора иска да достигне", заяви Аламанов. 

Мнението на доц. Димитров пред Bulgaria ON AIR е, че начинът на заиграване с публиката не е нов и не е български патент. 

"Подобен тип срещи сработват най-добре с твърдите ядра. Подобен подход много по-малко работи с периферната част на партийните привърженици, с тази част на избирателите от други партии или тези, които все още се чудят дали да гласуват", допълни психологът. 

"Хората искат от политиците малко повече спокойствие и предвидимост. Със сигурност не искат някой нов бащица с твърда ръка да поеме кормилото и да забрани всичко друго. Старата концепция, че ще дойде някой нов и ще оправи всичко, вече остарява", смята PR експертът. 

Доц. Димитров изтъкна, че изборите не са нещо, което да не е част от демокрацията. 

"Няма да видим нещо извънредно като послания. Вече виждаме заявките, че ще видим лидер-спасител. Това е нещо, от което ние имаме нужда. Лидерът ни идва много добре, за да го държим отговорен за нещата, които ни се случват или не са се случили", допълни той. 

Аламанов заключи, че ако 50% от избирателите казват, че няма да гласуват и те се активизират, нещата могат коренно да се променят

"Посланията са необходимо условие, но не са достатъчни, защото хората не са идиоти. Те виждат реалните действия на политиците. Ако някоя партия остави само слоганът да ѝ върши работата, няма никакъв шанс", завърши PR експертът.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук