Това е типичен случай на отвличане на вниманието от страна на водача. Тук е станало едно обръщане надясно, с което инстинктивно е навит и воланът надясно. Затова отклонението е станало в канавката, което е за предпочитане. До този извод по отношение на тежката катастрофа с автобус на АМ "Тракия" достигна пътният експерт Красимир Георгиев от Асоциация на квалифицираните автомобилисти в България. 

Както БЛИЦ съобщи, пътуваща в автобуса жена разказа, че шофьорът се е разсеял, опитвайки да помогне на пътник със заяла седалка.

“От една страна е грешка на водача, от друга - от дясната страна е липсвала мантинела”, каза пред Нова телевизия пътният експерт Румен Дунев. Според него ниската скорост заради задръстването на магистрала е довела до това да няма жертви. 

“От последния път но тежка катастрофа не се случи нищо. Зачести единствено контролът върху водачите, които употребяват упойващи вещества”, допълни Дунев. 

От Сдружението на Автотехническите експерти по пътна безопасност предлагат да има единен контролен орган, който да упражнява по-сериозен контрол на пътя. “Това наше предложение цели да остави трайно усещане във водачите, че в България има контрол”, поясни Дунев.   

По закон в България шофьорите нямат право да превозват деца в тъмната част на деня, обясни още пътният експерт. “Той, тръгвайки от морето в последния момент, тръгва с ясното съзнание, че няма да може да излезе от територията на България, което автоматично го вкарва в нарушение”, поясни той.

"Неслучайно тези тежки ПТП с автобуси, а и с тежки камиони, стават в тъмната част на денонощието, когато това е извън работното време на един голям контролен орган - Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Там работното време е до 5.30 или до 6 ч., събота и неделя не работят", посочи Георгиев. 

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук