Тагарев за трагедията в "Граф Игнатиево": Защо се бави отварянето на черната кутия?
Записите се свалят след всеки полет и се анализират практически веднага след него, или поне след приключването на летателната смяна, посочва военният министър
Черната кутия на самолета, който катастрофира край авиобаза "Граф Игнатиево", няма да бъде разчетена в България.
"Записите от черната кутия се свалят след всеки полет и се анализират практически веднага след него, или поне след приключването на летателната смяна. С такива средства разполага всяка една наша авиобаза.
Разследващи с извънредна новина за черната кутия на самолета ковчег от "Граф Игнатиево"
След като беше първоначално обявено, че тя е открита и е в добро техническо състояние, не виждам никакъв проблем тук да бъдат свалени и тук да бъдат анализирани тези данни", заяви бившият министърът на отбраната проф. Тодор Тагарев в студиото на Bulgaria ON AIR.
Той подчерта, че записите от черната кутия и други данни трябва да бъдат изцяло анализирани, за да се установят причините за инцидента.
Въпреки това, има съмнения относно навременността и качеството на разследването, като Тагарев отбеляза, че често подобни разследвания се забавят и в крайна сметка не довеждат до установяване на отговорността или предизвикват адекватни мерки за предотвратяване на бъдещи инциденти.
"За мен най-притеснителното е, че в нашите Военновъздушните сили се е наложила една култура, при която първо се поощрява по такъв начин предприемане на полети с риск по-висок от полагаемия, поради невисоката подготовка и в последствие, когато се случи инцидент, не се търси отговорност от никого", каза проф. Тагарев.
ВИДЕО показва как излитат загиналите на "Граф Игнатиево" пилоти
Според него Военновъздушните сили трябва да се фокусират на подобряване на организационната култура, включително на обучение и подготовка на пилотите, за да се предотвратят бъдещи инциденти.
Тагарев акцентира, че плановете за демонстрационни полети трябва да бъдат внимателно планирани и осъществявани със специално внимание към безопасността.
"Трябва да се изключи вариантът за техническа повреда и оттам да се търсят проблемите в организацията на подготовката, в планирането на този демонстрационен полет, в ръководството на този полет и в крайна сметка в изпълнението", коментира бившият военен министър.
Последвайте ни
3 Коментара: