Под облак от скъп парфюм, затиснат от свита бъбриви хубавици, на маса в тузарски ресторант в Ел Ей – така виждаме за първи път Джон Траволта в „Народът срещу О Джей Симпсън: Американска криминална история“. В продуцирания от Райън Мърфи („Кръцни/Срежи“, „Клуб Веселие“) сериал легендарният актьор заглажда ревера на Робърт Шапиро – адвокатът, който успява да пребори 20 прокурори и да отърве обвинения в двойно убийство футболист от смъртната присъда.
Въпреки че се опиянява повече от собствения си глас, отколкото от скъпото шампанско, с което се опитват да го обезоръжат противниците му, Шапиро функционира като спешна помощ за загазили знаменитости. Колко добре се справя с мисията си на защитник, влюбен във фотосветкавиците, ще разберем всяка сряда от 22 по Fox. &bdquo;Монитор&ldquo; разпита Траволта за повече подробности около участието му в драмата.<br /> <br /> <strong>- Г-н Траволта, не сте се снимали в сериал от 70-те. Защо избрахте именно този проект за завръщането си на малък екран?<br /> <br /> </strong>- Отне ми доста време, за да се реша &ndash; около четири месеца от първата ми среща с екипа. Исках да знам дали историята ще бъде<br /> разказана с таблоиден акцент, защото бях против, но после осъзнах колко адекватен на съвремието е този сериал, колко силен е социалният му заряд и към какви нива на артистичност е отворен продуцентът Райън Мърфи. Допитах се до четирима от най-значимите хора в киноиндустрията &ndash; няма да спомена имената им. И те бяха категорични, че трябва да участвам в &bdquo;Народът срещу О Джей Симпсън: Американска криминална история&rdquo;. Аз съм такъв, винаги имам нужда от приятелско окуражаване. Така беше дори за ролята в &bdquo;Криминале&rdquo;!<br /> <br /> <strong>- Какво ви изненада най-много в случая на О Джей по време на снимките?<br /> </strong><br /> - Може би най-разтърсващото откритие бяха касетите, с които разполагаше детектив Фърман. Никой преди това не ги беше чувал, и в съда те бяха засекретени като доказателство. Когато ги чуете в епизодите по-нататък, ще останете без думи.<br /> - Случаят генерира огромна публичност и е определян като първообраза на риалити шоуто. Вие следяхте ли изкъсо развоя му?<br /> - По това време се наслаждавах на успеха на &bdquo;Криминале&rdquo; и не обърнах на тази трагедия особено внимание, но баща ми бе вманиачен по делото и непрекъснато ми снасяше информация. Като бивш футболист и треньор той бе шокиран от случващото се, беше прекалено консервативен, за да приеме, че зад един добър спортист може да се крие социопат.<br /> <br /> <strong>- Какво знаехте за Шапиро, преди да влезете в ролята, и как се подготвихте за нея?<br /> </strong><br /> - Изгледах доста видеа, за да попия маниерите му, и изчетох &bdquo;Бягството на живота му: Народът срещу О Джей Симпсън&rdquo; на Джефри Тубин. Прегледах и книгата, която самият Шапиро е написал за случая, както и тази на О Джей. Тези три гледни точки ми помогнаха достатъчно, за да извлека есенцията на образа. Слава Богу, той е имал доста специфичен изказ и жестове, бил е доста безочлив, което улеснява актьорската задача. Има около 27 думи в английския, които биха могли да опишат Шапиро, и някои от тях са ласкави, а други не бива да стигат до слуха на непълнолетен. Но той е бил проницателен, изобретателен и като всеки добър адвокат е знаел точно как да подбере експертите, които да помогнат на клиента му. С развитието на действието ще видите, че те ще се опитат да го изритат от процеса.<br /> <br /> <strong>- Героят ви обича да е център на медийното внимание...</strong><br /> <br /> - О, да. И от актьорска гледна точка е суперинтересно да изиграеш толкова егоцентричен тип. Има много адвокати, които мечтаят да станат актьори, и ако ги питаш за перспективите в младостта им, често ще чуеш репликата &bdquo;Влязох в &bdquo;Йейл&rdquo; с идеята да уча кино, но после се ориентирах към правото.&rdquo; Има необичайно сходство между тези две породи хора.<br /> <br /> <strong>- Приключвайки този проект, бихте ли искали да снимате още за телевизията?<br /> </strong><br /> - Ако в проекта е замесен Райън Мърфи, да. Вярвам му безрезервно и по-важното &ndash; процесът е двупосочен. Изборите, които героят ми прави &ndash; те са много и ще добиват все по-насилствен характер, изискват продуцентът да гласува пълно доверие на актьора. Защото никога не сте виждали точно толкова манипулативна машина като Шапиро. В живота веднага бихте разпознали такъв тип хищник. Всеки се е сблъсквал с адвокат, продуцент, сценарист или журналист с подобни нива на арогантност и демонстрация на превъзходство, но на екран не сте виждали подобен тип, изигран точно по този начин. Така че продуцентът трябва да е доста смел, за да позволи на актьора да се развихри така. Забавно е, но също така провокира въпроса: &bdquo;Искаш ли да видиш точно Джон Траволта в тази светлина?&ldquo;. Точно като в &bdquo;Криминале&rdquo; Тарантино трябваше да ми позволи да нося дългата перука на Винсънт Вега и да се разхождам превит на две, защото е суперинтуитивен към актьорите и винаги им позволява да създадат своята визия за героя.<br /> <br /> <strong>Източник: &quot;Монитор&quot;</strong>