Затворниците се возят в „морги“, а бъг в системата им отваря път за бягство
Това означава, че при транспортирането на пандизчии и арестанти към Съдебната палата, например антените на колите за кратко могат да заглушат камерите и другата охранителна техника в района и по-този начин да осигурят пряк път към свободата.
Проблемът е описан и в годишния доклад на Министерството на правосъдието, като там е посочено, че „наличието на повече от една охранителна система в съдебните сгради създава затруднения при интегрирането им в Единната система за електронна сигурност“.
Самите конвойни коли са оборудвани с полицейска (сигнално-звукова) техника, GPS система и радиостанции. Общият им брой е 174, но половината от тях са истински морги. Според доклада на министерството 50% от специалните коли, използвани за конвойна дейност са с изчерпан експлоатационен ресурс. Над 38,50 % от автомобилния парк на ГД „Охрана” пък е с пробег над 250 000 км. Отделно 81,61% от всички автомобили са извънгаранционни, а 11,49% са в експлоатация над 15 г. и не отговарят на общите изисквания за евростандарт.
Проблемите на съдебната охрана обаче не се изчерпват до тук, показва още докладът на правосъдното министерство. От отчета му става ясно, че недостигът на щатни бройки не позволява главната дирекция да охранява над 100 сгради на съдебната власт в цялата страна. Общият брой на обектите, подлежащи на охрана, е 282. От тях поетите под охрана към 31.12.2017 г. са 181 обекта, а 101 обекта са без охрана, поради недостиг на щатен състав. Сгради и обекти на съдебната власт извън областните центрове се охраняват предимно от един до трима служители, което е крайно недостатъчно за обезпечаване на тяхната сигурност, уточняват от министерството.
Последвайте ни
0 Коментара: