„Митология на прехода“ от Алек Попов или разказът на духа от бутилката
Изданието пречупва по хумористичен начин болезнения период от близкото минало
Първият разказ в тази „хроника на въображението“ е написан през 1989-а, а последният – някъде в края на 97-а. 17 невероятни разказа за „интересните времена“, оставили своя неизличим белег в мисленето и писхолгията ни. Сюжети, изригнали от отпушеното гърло на историята, в които реалност, фантастика, пародия и гротеска се събират в един ярък абсурден свят. Истории, които стъписват със свободомислието си, привикват на гости отново ужаса, но и предизвикват бурен смях. Истории, които говорят по нов начин за миналото, но отправят и поглед към бъдещето.
С блестящо чувство за хумор и усет за парадоксалната същност на живота, Алек Попов се превръща в прецизен хроникьор на една епоха, която все още диша и пулсира в ритъма на неизживените политически страсти, надежди и разочарования, и пришпорва фантазията. Епоха, за която всеки има своята версия.
Създадена в духа на абсурдната стилистика на Франц Кафка и присмехулната гледна точка на легендарните Монти Пайтън, „Митология на прехода“ е нестандартен документ „за странните движения на фантазията, провокирани от революционните по мащаб и интензитет промени в обществото.“. Или иначе казано – начинът на един писател да оцелее.
Интересните времена раждат интересни форми на мисълта. Оставих всичко, както си беше, като стая на тийнейджър след вихрен купон, като лаборатория на ненаситен експериментатор с все още димящи епруветки и колби, в които къкрят непредсказуеми съединения. Не съжалявам за нищо. Миналото не може да се промени. Променя се само настоящето.
Алек Попов
Дали се е учил от Монти Пайтън? Или е изследвал Кафка? Отговорът на тези въпроси е „да“. Но има и нещо повече: време е да му отредим достойно място в съвременната европейска литература, без да прибягваме до ефектни сравнения. Попов си е Попов.
„Дер Куриер”, Каро Визбауер
Някои може да са деликатни, но Попов предпочита друго: неговите разкази са ярки, пронизителни, с наситено действие и дръзки обрати.
„Фалтер”, Себастиян Фастхубер
Последвайте ни
1 Коментара: