След умереното съживяване на пазара през последните две години, европейският пазар на леки автомобили (EС плюс страните от EFTA) продължи възходящото си развитие през 2016 г., записвайки ръст от 5,2% до 14,94 млн. продадени коли. Лекотоварните автомобили достигнаха продажби от 1,97 млн. (+11,1%).

Ако в статистиката бъдат включени всички държави на континента, включително Русия, Турция и Украйна, то пазарът на леки автомобили достига цели 19,5 млн. (ръст от 4,9%). Цялата тази статистика е на агенция Focus2Move, пише vesti.bg.

Най-продаваната марка в тази „голяма” Европа, като се вземат предвид леките и лекотоварните автомобили, продължава да бъде Volkswagen с общо 2,2 млн. продажби. Ръстът обаче е много малък, само 0,6%.

Големият скок тук прави Renault, който се нарежда зад VW с 1,61 млн. продажби и цели 10% ръст. Любопитно е, че през декември Renault е пласирал само около 8000 коли по-малко от VW. Трети е Ford с 1,46 млн. продадени коли (+2,0%).

Четвъртото място остава за Opel с 1,14 млн. бройки (+4,6), следван от Peugeot с 1,09 млн. (+2,8%). Mercedes е на шеста позиция с продадени 1 059 000 коли и ръст от цели 11,1%. Изненадата е седмата позиция на Fiat, отчел се с ръст от 9,9% и общо 1 025 000 продажби.

Следващите две позиции си поделят BMW и Audi, разделени от само 103 бройки. Баварците са реализирали 878 450 автомобил (+8,7%), докато конкурентите от Инголщад 878 347 (+7,6%). Десетата позиция е за Toyota с нейните 801 939 продажби и ръст от 5,4%.

Интересен факт е, че в Топ 20 (19-а позиция) фигурира името на Lada. Руснаците са пласирали 274 903 коли (-0,3%), изпреварвайки Mazda, MINI, Suzuki, Land Rover, Honda, Mitsubishi, Jeep, Smart, Porsche и Lexus. В рейтинга участват общо 30 марки.