В процеса на работа постепенно се износват части от цилиндрично-буталната група и вложките на биелите на коляновия вал. Колкото по-стара е колата, толкова повече метални стружки се натрупват, дори ако наливате супер модерно и скъпо масло. След това циркулиращото масло пренася "железния пясък" из целия двигател, което води до още по-голямо износване на триещите се части.

Разбира се, масленият филтър е предназначен да задържа тези частици. Но сега има много филтри на неизпитани марки и как те се справят със задачата си не е ясно. 

Затова на опитните шофьори се препоръчва да инсталират магнит, който да привлича износващи се продукти. Той може да бъде поставена извън цилиндровия блок, или до масления филтър, или върху капака на картера на двигателя. Ако има защита на двигателя, магнитът може да бъде прикрепен там.

Стружките ще се събират на дъното на картера и ще останат там, докато не се смени маслото. Основното нещо е, че по време на източването на "отработеното масло", не забравяйте да махнете магнита, така че да не пречи на освобождаването на стружките. 

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.