Редица години в Съветския съюз са смятали, че пълното задвижване е необходимо само за подобряван на проходимостта.

Но през 80-те години на миналия век се появяват първите руски "куатро".

Откакто светът през 80-те години се запознава с Audi quattro - спортно купе с четири задвижващи колела, епидемията от създаването на подобни автомобили се разпространява с колосална скорост.  

Audi обаче не е бил първият автомобил, произведен с пълно задвижване, на първо място, за пълзене из калта.

Целта е била, по-скоро, по-голяма реализация на възможностите на мощния двигател и подобряване на управлението.

Моделът се е отличавал с изключителни инженерни решения и усъвършенстване на най-малкия детайл. 

След десетките фирми, които са започнали да се занимават с подобни конструкции, от идеята за пълното задвижване са се заинтересували, естествено, и съветските инженери. 

Специфичният руски пазар обаче (по-скоро неговата липса) от подобни идеи не се е интересувал.

Въпреки това през втората половина на 80-те години на миналия век руските заводи постепенно започват да създават своите "куатро".  

За да видите руските автомобили с 4х4, посетете auto.blitz.bg.