Как да манипулирате близките си с различни напитки по празниците
Но всяка напитка манипулира емоциите по различен начин. Проучване, обхващащо около 30 хиляди души от 21 различни страни, учени откриват, че хората се обръщат към различни типове алкохол с различни цели и настроения.
Например, около 53% от респондентите смятат, че червеното вино ги отпуска, а 60% твърдят, че ги приспива. Така че ако търсите начин да успокоите по-сприхавите от роднините, това е вашата напитка.
За по-веселите приятелски купони, наблегнете на коктейлите. Около 60% от участниците в проучването смятат, че спиртните напитки ги правят по-енергични и подобряват самочувствието им. 42% казват, че ги карат да се чувстват по-секси. Но дръжте уискито далеч от избухливите гости – 30 процента от хората смятат, че алкохолът ги прави агресивни.
Авторите на изследването, с ръководител от Катрин Аштън от Уелския институт по обществено здраве, смятат, че данните ще им помогнат да разберат по-добре поведението, свързано с консумацията на алкохол, и може да помогне за разработване на стратегии за насърчаване на промени, особено при проблемните пиячи.
В продължение на векове напитки като ром, джин, водка и други концентрати са били свързвани с насилието, казва един от авторите, Марк Белис. Както и изследването потвърждава, връзката между спиртните напитки и агресията съществува и днес.
Друга успокояваща опция е бирата. Близо 50% от респондентите смятат, че тя им помага да релаксират, а 45% казват, че ги прави по-уверени. 38% казват, че ги прави сънливи.
С най-голяма апатия участниците в изследването свързват бялото вино. То не е придружено от особени емоции. 18% от хората обаче смятат, че ги кара да се чувстват уморени.
Аштън и колегите ѝ откриват, че жените и младежите са по-склонни да свързват напитките с различни емоции – с изключение на агресията. Мъжете били по-склонни да свързват агресията с всякакъв тип алкохол. Но данните подкрепят резултатите от предишни изследвания, които сочат че мъжете, които пият бира, са по-малко агресивни от тези, които пият концентрати.
Изследването има множество ограничения – то се базира на представите, заявени от участниците. Няма доказателства, че алкохолът причинява една или друга емоция. И въпреки това учените смятат, че тези представи могат да въздействат върху отношението на хората към пиенето.
Последвайте ни
0 Коментара: