Попълнете търсена ключова дума или фраза

Неочаквано: Откриха нова планета в Слънчевата система (СНИМКА)

https://blitz.bg/lyubopitno/nauka-i-tekhnologii/neochakvano-otkrikha-nova-planeta-v-slnchevata-sistema-snimka_news630715.html Blitz.bg Вашингтон, САЩ 03 Окт. 2018, 14:10 3398 прочита 0 коментара
Астрономи от САЩ откриха планетата джудже 2015 TG387, която е най-отдалеченият обект в Слънчевата система, съобщават световните осведомителни агенции.

Планетата джудже се намира на разстояние 80 астрономически единици и е с радиус 300 км. Учените отбелязват, че размерите и орбитата й съвпадат с тези на т.нар. планета Х - небесно тяло, чието съществуване в Слънчевата система бе предсказано през 2015 г.

Сега учените ще трябва да съберат повече данни за най-отдалечения обект в Слънчевата система и да прогнозират дали е възможно да се открият и други подобни планети в пределите й.