Браузърът Chrome на Google губи пазарен дял. Това става ясно от публикуваното наскоро февруарско изследване на световния пазар на браузъри за персонални компютри и мобилни устройства, изготвено от компанията Net Applications.
Напълно очаквано, при персоналните компютри лидерската позиция е на Internet Explorer. В сравнение с януари делът му се е увеличил с 0.58%, достигайки 55.82 процента. Година по-рано пък този браузър е държал 52.84% от пазара, съобщава kaldata.com.<br /> <br /> На второ място се намира Firefox, който отчита ръст от 0.18%, достигайки до 20.12 процента. Chrome е в челната тройка, но със спад от 1.21 процента. През февруари браузърът на Google е държал 16.27%, докато година по-рано този показател е бил 18.19 процента.<br /> <br /> Safari и Opera са прибавили за един месец съответно 0.18% и 0.07% и към момента заемат 5.42% и 1.82% от пазара. В мобилната сфера лидери са Safari на Apple с 55.41%, вграденият браузър в операционната система Android с 22.82% и Opera Mini с 12.72 процента.<br /> <br /> <br />