Представете си бъдеще, в което билбордовете показват реклами специално заради вас. Е, според DigitalTrends, тази представа е на път да се превърне в реалност. Две японски компании наскоро тестваха технология за разпознаване на автомобили, която може да бъде вградена в интелигентни билбордове и използвана за таргетирана реклама, пише digital.bg.

Разпознавайки модела и годината на производство на автомобила ни, бъдещите билбордове ще ни показват реклама, която да се отнася до нас. Например, ако технологията в тях определи, че караме автомобил на пет години, на дисплея на билборда ще се покаже реклама на нов автомобил. Водачите на TIR-ове пък ще могат да виждат реклами на магазини за части или сервизи за камиони в околността. Всяка таргетирана реклама ще се задържа в продължение на 5 секунди, като след това билбордът ще „обслужва” следващите шофьори.

Двете компании твърдят, че разработената от тях технология не разпознава регистрационния номер на автомобилите, което би трябвало да разбули страховете на собствениците им от инвазия в личното им пространство. Технологии за разпознаване на номерата обаче съществуват и се използват на много места, така че няма да се учудим ако в още по-далечното бъдеще започнат да функционират в комбинация с новия вид таргетирана реклама.