През август миналата година NVIDIA представи първият си графичен ускорител Quadro, базиран на архитектура Kepler - Quadro K5000.
Графичната карта K5000, базирана на чипа GK104 бе продукт от ново поколение с функции като поддръжка на 4 монитора, блок за видео обработка NVIDIA NVENC и значително ускорение на рендирането.<br /> <br /> K5000 бе единственият графичен ускорител тип Quadro с архитектура Kepler; останалите модели бяха с архитектура Fermi, съобщава <a href="https://www.kaldata.com">www.kaldata.com</a>.<br /> <br /> В началото на този месец NVIDIA представи и останалите членове от фамилията Quadro, базирани на Kepler. Фамилията включва 4 нови модела графични ускорители (без модификациите) със следните цени:<br /> <br /> -Quadro K600 &ndash; 260 долара<br /> - Quadro K2000D 580 долара<br /> - Quadro K2000 590 долара<br /> - Quadro K4000 1130 долара<br /> - Quadro K5000MAC 2420 долара<br /> <br /> По аналогия с това, че Quadro K5000 бе пряк наследник на Fermi-базираната карта Quadro 5000, новите ускорители ще заменят съответните графични карти от семейство Fermi и ще заемат същата пазарна ниша. <br /> <br /> K4000 на базата на GK106 е получил 768 поточни процесора и 3GB видеопамет, K2000 е базиран на GK107 - 384 поточни процесора и 2 GB памет. Да отбележим, че K2000 е изпълнена в два варианта - стандартен с два порта DisplayPort и един DL-DVI и във версия K2000D - два изхода DL-DVI и един mini-DisplayPort. Най-опростената от новото семейство е базираната на чипа GK107 графична карта е K600 с 192 поточни процесора, 1 GB видеопамет, с портове DisplayPort и DL-DVI.<br /> <br /> Както и по-рано, графичните ускорители се различават не само по производителността си, а и по различния набор от функции. Така например, технологията NVIDIA GPUDirect за работа с видео е достъпна за моделите K4000 и нагоре, но не и за K2000 или K600. Голям плюс при графичните карти от това семейство е подобреният контролер на дисплеи, чрез който е добавена поддръжката на DisplayPort 1.2, екрани с резолюция 4K, както и удвоеният брой на поддържани дисплеи в сравнение с архитектурата Kepler.<br /> <br /> За да има програмна поддръжка на нарасналото число поддържани дисплеи, NVIDIA е обновила и програмното си осигуряване Mosaic, като е увеличила броя екрани, които могат да бъдат част от мозаичната технология за изобразяване. Mosaic вече поддържа 16 екрана чрез 4 видеокарти от новото семейство. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />