Отношенията с вашите колеги са едни от най-важните и сложните, които ще имате през живота си.

Тези хора могат да бъдат доверени лица, ментори или съюзници, които да ви помагат да се изкачвате по корпоративната стълбица.
Лош колега обаче може да ви накара да ненавиждате ходенето на работа, но също така и да обичате работата си.

Ново проучване на Quality Logo Products установява, че над 90% от американците имат колега, който ги дразни, а 57% са обмисляли да напуснат или са напуснали работа заради дразнещ колега.

Компанията е осъществила проучването сред 1 902 служители в САЩ през февруари с целта да установи кой тип поведение те намират за най-дразнещо у колегите си.

Работата от вкъщи също така не е помогнала много за намаляване на напрежението, тъй като 55% от участниците казват, че все още се дразнят на колегите си по няколко пъти в седмицата.

Най-дразнещите неща у колегите, които работят дистанционно, според тях, са бавният отговор на имейли или съобщения, прекалено големия шум около тях по време на разговори и храненето пред камерата.

Ето кои са трите най-дразнещи неща у колегите, според проучването на Quality Logo Products, и как да се справяме с тях:

1. Прекъсване

Прекъсванията са един от най-често срещаните проблеми при виртуални срещи, тъй като е трудно да се каже кога на някой му предстои да изключи микрофона си, приключил е с говоренето или пък се бори с бавен интернет.

“Всички ние трябва да имаме известна снизходителност, когато става въпрос за технически проблеми по време на разговори,” казва кариерният коуч Летиша Бареола пред CNBC. “Прекъсванията са почти неизбежни на този етап, така че се опитвайте да ги подминавате и да не ги приемате прекалено лично”.

Ако обаче си имате работа с човек, който редовно прекъсва, тогава би трябвало учтиво да обърнете внимание на този въпрос, съветва Сюзън Пеперкорн, кариерен коуч. Например, ако някои ви прекъсне по време на среща, можете да кажете “Позволете ми да довърша. След това ще ви дам думата”.

Може да сте забелязали, че някои хора от екипа ви са интроверти или пък изпитват затруднения с това да се защитят. В този случай Пепъркорн казва, че трябва да “внимавате да не нараните гордостта на прекъсващия”, тъй като конфронтацията с него/нея може да бъде възприета за враждебна или груба.

1500 лв. Онлайн Казино Бонус за Нови Клиенти на efbet.com

Тя предлага следната реплика: “Забелязвам, че в нашия екип има хора, които не говорят много – може ли да подсилите гласа на някои от тези хора на следващата ни среща? Така, ако някой прекъсне (поставете име тук), бихте ли могли да му/й помогнете отново да вземе думата?”

2. Приписване на заслуги за чужда работа

Има ли нещо по-вбесяващо от това да работите усилено по проект, само за да може ваш колега след това да твърди, че е негов? Ако това е първо провинение, използвайте презумпцията за невинност, тъй като може да е било неволна грешка.

Ако обаче се случи отново, се намесете любезно в разговора и заявете ясно, че вие стоите зад идеята/проекта/предложението. Ето как би могло да стане това:

“Както (колегата) казваше, моята идея (обяснете проекта) би довела до (ефекта).”

“Благодаря, че повдигна този въпрос (колега), знам, че споделих това с теб на (дата, на която сте говорили за идеята.”

Според Пепъркорн можете да разговаряте и с мениджъра си, ако това е проект, който харесвате особено много или смятате, че може да повлияе на оценката на представянето ви, както и да поддържате хартиена следа от вашите проекти, за да разполагате с документирано доказателство за вашия принос.

3. Прекомерно споделяне

Когато човек говори открито за живота и хобитата си, това може да му помогне да заздрави отношенията си на работното място, но има една тънка линия между нормалния разговор и разкриването на прекалено лични неща.

Политиката, COVID-19, парите, религията и връзките са най-дразнещите теми за обсъждане на работното място, според проучването на Quality Logo Products.

Тези въпроси често могат да имат емоционален заряд и бързо да доведат до спорове сред колеги, затова е добре да внимавате колко често ги повдигате. Опитвайте също така да избягвате на всяка цена сплетните в офиса, предупреждава Пепъркорн.

Ако разговор, който не е свързан с работата, започне “да излиза от релси,” попитайте колегата си за проект, по който работи или насочете вниманието към нещо друго служебно. Или просто се изключете от разговора.

“Ако можете да напуснете разговора, като кажете, че имате обаждане, или ако е групов, да си мълчите, тогава го направете”, казва Береола. “Не дължите отговор на никого, особено ако се чувствате неудобно.”