"Какво има в чинията ми". Така може да се определи едно от теченията, което завладя социалните мрежи през последните години. Все повече хора започнаха да показват какво и къде похапват. Основната причина за тази показност е желанието да подразним нашите приятели във Facebook и Instagram.

Посещанията на скъпи ресторанти и кадрите на "гурме чиниите" заблуждават, че човек има по-големи финансови възможности и богат социален живот.
 
Все повече известни личности и инфлуенсъри снимат различни видове ястия, за да припечелят някой лев. Така те могат да рекламират здравословното меню на някоя закусвалня или най-новия десерт на известна сладкарница.

В повечето случаи те споделят снимки, на които има изобилие от вкусотии, които най-често са им предложени безплатно. Но дали успяват да изядат всичко онова, което им сервират на масата за перфектната снимка и пиар в социалните мрежи? Едва ли.
 
Енджи Силвър - известен британски инфлуенсър, признава, че тя и нейните колеги са причина за изхвърлянето на множество хранителни отпадъци, защото много често те не могат да изядат онова, което са си поръчали за поредния платен пост или материала, който трябва да напишат за определено издание. 
 
Изпробването на вкусотии от няколко различни чинии е наслада за сетивата, но и разхищаване на ресурсите, защото не използва пълноценно. За сметка на това гарантира, че в кадъра ще има голямо разнообразие.

Според Силвър, тя винаги се стреми да изпълни изискванията на собствениците на ресторантите, които представя и да открие онова, което прави публикацията й по-гледаема. Затова се опитва да не мисли за храната, която тя ще остави непокътната и най-вероятно ще бъде изхвърлена.
 
Въпреки растящият брой компании, които работят с хранителните отпадъци - от приложения, позволяващи на обществеността в САЩ да дава излишната храна на съседите, до кафенета, създаващи ястия единствено от предварително изхвърлени съставки, количеството на изхвърлената храна в страната се увеличава.