В студиото на "Часът на Милен Цветков" тази вечер гост бе астрономът Камен Козарев, за да коментира сензационната новина съобщена днес от НАСА за откриването на вода на Червената планета.
Козарев обобщи в началото изключителната новина като заяви, че специалистите от НАСА са достигнали до факти, доказващи наличието на течаща вода. В тази връзка те са си поставили за цел и да открият улеи с хидратираните соли, появяващи се през топлите сезони, които всъщност могат да се образуват единствено от течна вода.<br /> <br /> Досега бе смятано, че на Марс има само лед на северния и южния полюс, както и че има по-малко изпарения. Сега вече има доказателства указващи за течаща вода.<br /> <br /> Относно възможността за живот на Марс астрономът Камен Козарев изясни, че нашият живот е базиран на кислорода, а на изследваната Червена планета има малко кислород. Има непосредствен проблем с изчезването на атмосферата, поради спиране на слънчевата плазма от магнитното поле.<br /> <br /> Следващата цел според астронома е намирането на метан, който е свързан с цикъла на нашите организми. Той трябва да бъде търсен според него покрай течащата вода, където вероятно има микроби, които да го създадат.<br /> <br /> В края Милен Цветков запита госта на какво може да са основани постоянните легенди дори и в миналото свързани с евентуални разумни същества - марсианци. Козарев отговори, че вероятно това е впоследствие на наблюденията на Марс с телескопи, чрез които са се виждали каньони с правилна форма, смятани от някои за създадени от разумна цивилизация.&nbsp;<br /> <br /> <strong>Автор: БЛИЦ</strong>