Мощно земетресение с магнитуд от 8,3 по скалата на Рихтер може да удари Чили в близките няколко десетилетия. Зловещата прогноза е направена в труда на френски и чилийски сеизмолози, публикуван в списание Earth and Planetary Science Letters.
„Земетресението на века” ще е в района на столицата Сантяго, а причина за него е потъването на тектоничната плоча Наска под Южноамериканската плоча, което се случва с по 8 сантиметра годишно, пише lenta.ru.

Епицентър на мощния трус ще е в град Валпараисо, който се намира на 100 километра от чилийската столица.

Според експертите, вероятността през 2017 година да възникне силно земетресение, е 3%. Това е два-три пъти по-високо от нормата. С течение на времето рисковете от подобни катастрофи ще се увеличават, предупреждават те.

Учените са достигнали до тези изводи, анализирайки данните за земетресенията, регистрирани около град Иляпел през септември 2015 година. Тогава най-силният земен трус бе с магнитуд 8,3. За последното столетие силните земетресения в района се повтарят на 60-80 години.

Авторите на изследването отбелязват, че най-силното земетресение в историята на човечеството е регистрирано отново в Чили. През 1960 година на 570 км. южно от столицата Сантяго е регистриран трус с магнитуд 9,5.