Телефоните трябва да се забранят, докато децата са на училище.

Това мнение изрази пред бТВ бившият образователен министър Сергей Игнатов.

Той поясни, че това се прави вече в много скандинавски страни.

„Имаме експертни оценки на психолози, на хора от медицинските среди - просто по време на учебния процес телефоните трябва да се забранят, защото там има експерименти и примерно определен брой минути ако малко дете до 7-ти клас е пред екрана, се равнява на около 50 гр. ракия“, заяви египтологът. 

Той обаче призна, че най-големият проблем на образователната ни система е учебното съдържание.

„То не е променяно от много време, а технологичното развитие е стремглаво. Образователните системи са стари. Историческата обстановка се променя и ние трябва да сме в крак с нея“, коментира историкът. 

Голям липсващ елемент в цялото образование е, че не можем да се освободим от провинциализма си, каза още той.

„Учебните програми са много консервативни. Правени са от хора на моя възраст и всичкия този плач, който чуваме през годините за разрушени традиции, е смешен. Не са разрушени. Просто историческата обстановка динамично се променя. Никога не е било толкова бързо както сега. В Египет за 4000 години може да видим малки изменения, а сега не е така. 

Проф. Игнатов говори и за изкуствения интелект, като изтъкна, че той не е всесилен и над него властва човекът, който създава програмата. „ИИ може да даде правилни отговори на въпроси от ежедневието, но за сериозно научно дирене в специализирани области няма как да е полезен.

Скоро се опитах да търся по ключови думи, но не стана нищо. Този разум, благодарение на мощта на компютрите, навлиза все повече в нашия живот. Той ще ни е помощник“, добави той. 

„Ограниченията с използването му, стоенето пред екран през междучасията и докато учителят преподава, е нездравословно. Лично съм го изпитал и дори зрението ми в един момент започна да създава проблеми. Трябваше да минат два-три месеца, след като се ограничих, за да се изостри паметта ми“, сподели професорът.