План-приемът за следващата учебна година предвижда близо 60 процента от паралелките да са професионални. По този начин ще се постигнат стойностите от преди 30 години, съобщи министърът на образованието и науката Красимир Вълчевна среща с представители на образователната общност и на едни от най-големите фирми в преработвателната сфера у нас при посещението си в общините на Средногорието, цитиран от пресцентъра на МОН.

Министър Вълчев е заявил, че професионалното образование трябва да осигури в следващите десет години достатъчно кадри за технологичните отрасли в сферите на електрониката и мехатрониката, добивната индустрия и в други сектори. Затова МОН ще продължи да създава всички условия за финансиране на обучението по професии с очакван недостиг на пазара на труда.

Образователният министър е посочил, че включването в дуална форма на обучение в Средногорието гарантира възможности за професионална реализация и видимо се разраства през последните години. Предприятията за поредна година са заявили желание за обучение на ученици от три специфични за региона специалности. Това са "Машини и съоръжения за заваряване", "Машини и системи с цифрово-програмно управление" и "Електрообзавеждане на производството".

Министър Вълчев се е срещнал в Златица с учители от Аграрно-техническата професионална гимназия, а в Пирдоп - с учителските колективи на Професионалната гимназия по механо-електротехника, на Средното училище "Сава Савов" и на Професионалната гимназия по туризъм и хранителни технологии "Никола Димов". В разговорите си министърът е подчертал, че МОН ще продължи да изпълнява поетия от правителството ангажимент за повишаване на доходите на учителите, както и за намаляване на административната тежест.

По-късно министър Красимир Вълчев е разговарял и с учителите от Средното училище "Любен Каравелов" в град Копривщица. Училището поставя акцент върху иновациите, особено в работата с роботи и компютърно моделиране. Министърът се е срещнал и с учителите от основните училища в селата Антон, Чавдар и Мирково. С тях са били обсъдени възможностите за привличане и обхващане на учениците в образователната система, както и за използване на иновативни подходи в тази посока. В разговорите са били споделени положителни практики.