Проф. Искра Баева: Защо комунизмът в учебника е по-лош от oсманското владичество, а преходът само с положителни краски
„Това е отклонение от нормалното развитие на държавата – оценява се както фашизма и национал-социализма”, каза пък доц. Лъчезар Стоянов, който е бил част от групата за подобряване на учебната програма. „Кои са тези, които са подобрявали програмата, а не други – не”, попита проф. Баева, тъй като в Софийския университет били информирани за това при последно заседание на комисията.
„Не трябва ли да се обясни защо се е случил този период? Напълно е избегнато цялото социално- икономическо развитие. Следващият период – на прехода, е описан в положителни краски. Нима в съвремието ни няма негативи?”, попита още тя. По думите комунистическия период е представен по-лошо дори от османското владичество, където имало положителни неща.
„Има закон от 2000 г., който определя комунистическия режим като престъпен. Има и международна резолюция, в която се казва, че трите тоталитарни идеологии и практики – комунизъм, фашизъм и национал-социализъм, трябва да бъдат обяснявани и преподавани по еднакъв начин”, каза доц. Стоянов.
Последвайте ни
0 Коментара: