Шестима просяци от Варна бяха почерпени с “висящ обяд” от 16-годишния ученик Александър Георгиев от Професионалната гимназия по химични и хранително-вкусови технологии „Д. И. Менделеев“ и неговите съученици.
Този следобед той най-неочаквано за тях се приближи и им подаде по половин хляб и един салам с обяснението, че иска да помогне, ако те приемат, пише &ldquo;Петел&rdquo;. И шестимата, за които бил приготвен по един &bdquo;висящ обяд&ldquo;, се усмихнали сърдечно в отговор на проявената грижа. Никой не отказал, никой не коментирал, че предпочита левче пред парчето хляб. Инициативата &bdquo;Висящ обяд&ldquo; на Александър стартира преди две седмици. В рамките на това време момчето заедно със своите привърженици обикаляли училището, за да събират пари от класовете - кой колкото може. &bdquo;Събрахме около 30 лева. Половината от парите отидоха за шестима човека. Следващата седмица с останалите ще нахраним още 6-7. Иначе събирането на стотинки продължава&ldquo;, коментира Александър. <br /> <br /> Съучениците му дори изработили плакат, с който по-лесно да го разпознават хората. Когато кампанията му бе популяризирана, се появиха коментари, че децата трябва да си гледат детството, а не да се занимават с просяците. В отговор младежът заяви лаконично: &bdquo;Смятам, че трябва да има дни, в които да се забавляваме, но и дни, в които да помагаме, независимо на каква възраст сме. Видях, че хората са писали, че не всички просещи са нуждаещи се, че просията в някои случаи е добре организиран бизнес. Надявам се, че тези, на които ще помогнем с един обяд, не са от тях.&ldquo; <br /> <br /> Тийнейджърът още в началото на кампанията регистрира фейсбук група &bdquo;Висящ обяд&ldquo;, където периодично информира какво е свършено до момента. От неколцина привърженици, групата вече надхвърля 250 души. Надява се, че инициативата ще се разшири през лятото, когато има повече свободно време, а вероятно и с подкрепата на повече хора и най-вече възрастни. Идеята му може успешно да се компилира с някои от заведенията и магазините във Варна, които се включиха в първоначалната кампания &bdquo;Висящо кафе&ldquo; и заедно да обмислят варианти как да се помага на хората, как да достигне храната до онези, които наистина не знаят какво ще обядват./БЛИЦ<br />